سوریه: تحریم‌های آمریکا در بحبوحه کرونا تروریسم پزشکی است

سفیر سوریه در روسیه امروز دوشنبه به شدت از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۹۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ - 18May 2020

سوریه: تحریم‌های آمریکا در بحبوحه کرونا تروریسم پزشکی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سفیر سوریه در روسیه به شدت از تحریم‌های آمریکا علیه کشورش در بحبوحه شیوع کرونا انتقاد و آن را «تروریسم پزشکی» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، «ریاض حداد» در یک همایش مجازی روز دوشنبه گفت: «تحریم‌های ایالات متحده علیه سوریه خلاف قوانین بین‌المللی هستند.»

وی اضافه کرد: «این تحریم‌ها در زمانی اتفاق می‌افتند که همه ملت‌ها برای مبارزه با عفونت ویروس کرونا بسیح شده‌ا‌ند. بنابراین، چنین اقداماتی ضد انسانی هستند.»

ریاض حداد در ادامه گفت: «سوریه برای مبارزه با این ویروس به دارو، کالاهای پزشکی و سایر اقلام نیاز دارد. با محروم ماندن از چنین کمک‌هایی شاهد نوع جدیدی از تروریسم یعنی تروریسم پزشکی علیه مردم هستیم چون نبود دارو به مرگ انسان‌ها منجر می‌شود.

این دیپلمات از سازمان جهانی بهداشت خواست با تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا مخالفت کند.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» تا کنون با درخواست‌های مختلفی از سوی مجامع جهانی و بین‌المللی برای رفع تحریم‌ها علیه ایران، سوریه، کره شمالی و ونزوئلا روبه‌رو شده اما تا به حال اقدامی برای تعلیق یا رفع آنها انجام نداده است.

واشنگتن مدعی است صادرات اقلام پزشکی به کشورهای تحت تحریم از شمول تحریم‌ها معاف شده‌اند. این در حالی است که فعالان و کارشناسان گفته‌اند شرکت‌ها از بیم جرایم آمریکا از انجام معاملات با کشورهای تحریم‌شده خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار