شوشتری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

معامله قرن فرصتی بی‌نظیر برای اتحاد جریان‌های مختلف ضداسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معامله قرن یک طرح استکباری است که هدفی جز تصاحب سرزمین فلسطینیان ندارد، گفت: طرح معامله قرن فرصتی بی‌نظیر برای اتحاد جریان‌های مختلف ضداسرائیلی در دنیا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۳۹۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶ - 20May 2020

معامله قرن فرصتی بی‌نظیر برای اتحاد جریان‌های مختلف ضداسرائیلی در دنیا محسوب می‌شودهادی شوشتری، نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، آمریکا و متحدانش را بزرگترین دشمنان جهان اسلام و مسبب تمام بحران‌های ایجاد شده در منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: حضور آمریکا در هر منطقه چیزی جز بدبختی و ناامنی برای مردم آن منطقه نداشته است و در همین منطقه غرب آسیا نیز آمریکایی‌ها هر روز در یک نقطه آشوب و فتنه‌ای جدید برپا می‌کنند.

این مقام مسوول با بیان اینکه صهیونیست‌ها تحت حمایت‌های همه‌جانبه دولتمردان آمریکایی، ملت مظلوم فلسطین را مورد ظلم و فشارهای حداکثری قرار داده‌اند، افزود: تصمیم ترامپ مبنی بر طرح و اجرای «معامله قرن» نه تنها خیانت در حق مردم فلسطین،‌ بلکه تهدید و خطری جدی برای تمام جهان اسلام است؛ لذا این مسئله در سطح بین‌المللی واکنش‌هایی را به همراه داشت، اعتراضات گسترده‌ای در سطح منطقه، جهان اسلام و حتی کشورهای غیرمسلمان ایجاد شد، چراکه فلسطینی‌ها را مجبور می‌کند امتیازات قابل توجهی به اسرائیل بدهند.

شوشتری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده در برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: اگرچه با شیوع این بیماری ممکن است همچون سال‌های گذشته شاهد راهپیمایی‌های عظیم و باشکوه نباشیم، اما روز جهانی قدس تحت هیچ شرایطی از اذهان امت اسلامی دور نخواهد شد و مردم به طرق مختلف به خصوص بهره‌مندی از فضای مجازی روز جهانی قدس را گرامی می‌دارند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی از جمله اصلی‌ترین عوامل ناامنی و تنش در منطقه بشمار می‌رود، گفت: طرح معامله قرن تمامی قطعنامه‌های بین‌المللی را نقض کرده و به هیچ عنوان به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها به هر دری می‌زنند تا ابهت گذشته خود را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند معادلات منطقه مانند گذشته نیست که به راحتی با تعدادی تانک همه‌جا را ناامن کنند، اکنون حماس به دستاوردی رسیده که با موشک‌های خود می‌توانند تل‌آویو و حیفا و حتی مرکز اتمی اسرائیل را مورد هدف قرار دهد.

شوشتری با بیان اینکه مطرح کردن معامله قرن از سوی ترامپ رنگ و بوی تبلیغات انتخاباتی دارد و می‌خواهد آبرویی برای خود در بین مردمش کسب کند، ادامه داد: طرحی که آمریکا برای تضمین امنیت اسرائیل در منطقه دنبال می‌کند، با حمایت‌های آل سعود، اردن و تعداد دیگری از کشورهای عربی حاشیه خلیح فارس دنبال می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به رفتار برخی کشورهای مرتجع منطقه با موضوع معامله قرن و همدستی با آمریکا و رژیم صهیونیستی در این موضوع، مطرح کرد: واکنش‌های منفی به موضوع معامله قرن باعث شد، برخی کشورهای مرتجع عربی متوجه شوند که سازش با رژیم صهیونیستی درباره مهم‌ترین موضوع جهان اسلام یعنی اشغال بیت‌المقدس و سرزمین‌های اشغالی چه میزان آبروریزی و بی‌اعتباری برای آنها می‌تواند در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معامله قرن یک طرح استکباری است که هدفی جز تصاحب سرزمین فلسطینیان ندارد، تاکید کرد: طرح معامله قرن فرصتی بی‌نظیر برای اتحاد جریان‌های مختلف ضداسرائیلی در دنیا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها