عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

روز قدس در قلوب تمام مسلمین جهان ریشه دوانده است

حجت‌الاسلام حسن نوروزی گفت: کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی باید امروزه بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر متحد شوند تا کشور مستقل فلسطین شکل گیرد.
کد خبر: ۳۹۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ - 20May 2020

روز قدس در قلوب تمام مسلمین جهان ریشه دوانده استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس اظهار داشت: گرامی‌داشت روز قدس یک حرکت عمیق و پرمعنایی است که فقط شکل ظاهری آن راهپیمائی بوده و در باطن، موجب جاری شدن خون مقاومت در رگ‌های امت اسلامی شده است.

وی با تاکید بر اینکه نام‌گذاری آخرین جمعه ماه رمضان به نام روز قدس ابتکار امام خمینی (ره) بود که ماندگار شد، افزود: انقلاب اسلامی موجب تأمین و تقویت فرهنگ مقاومت در بین همه اقوام و همه مسلمان‌های جهان شد. می‌توان این گزینه امام خمینی (ره) گزینه‌ای راهبردی در ارتباط با مسایل ملت‌های منطقه دانست که البته این مسئله به موضوعی جهانی تبدیل شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مسلمانان با اتکا به قدرت الهی و استفاده از ظرفیت‌های بالای خود به فلسطینی‌ها کمک می‌کنند، گفت: فلسطین با بهره‌گیری از هدایت‌های امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مقاومت رسیده و امروز مسئله و آرمان فلسطین به زبان و ادبیات مشترک امت مسلمان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه روز قدس در قلوب تمام مسلمین جهان ریشه دوانده است، ادامه داد: کشورهای عضو شورای همکاری اسلامی باید بیش از هر زمان دیگری با یکدیگر متحد شوند تا کشور مستقل فلسطین شکل گیرد؛ این مسئولیتی است که بر شانه‌های همه کشورهای مسلمان سنگینی می‌کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس با تاکید بر اینکه برخی کشورها با شعارهای حقوق بشری خود را مدافع انسان و انسانیت می‌دانند، عنوان کرد: اما آنها حاضرند به خاطر تأمین منافع خود دست به هر جرم و جنایتی بزنند که نمونه بارز آن حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل است.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ابتکار امام خمینی (ره) در اعلام روز جهانی قدس و ضرورت احیای آن در معرفی رژیم کودک کش اسرائیل به عنوان دشمن مشترک تمام ملت‌های منطقه سهیم بود و این باعث شد آمریکا و برخی کشورهای مرتجع و خائن منطقه تلاش کنند این واقعیت را تغییر دهند که تاکنون هم موفق نشده‌اند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسجدالاقصی و قدس همان فلسطین است که امنیت آن در گرو قدرت، ایمان و فداکاری امت اسلامی و برخورداری از غیرت دینی است، تاکید کرد: با گسترش فعالیت‌های حامیان مردم فلسطین در فضای مجازی، قطعا روز جهانی قدس امسال نیز تاثیرش را مانند گذشته حفظ خواهد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار