یادداشت/ کبری درویش پیشه؛

«روز جهانی قدس»؛ یادگار ماندگار خمینی کبیر

امروز تمام مسلمانان جهان در مقابل استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل به قیام برخاسته‌اند و تلاش دارند تا ضمن آزادی قدس شریف، حیات پوشالی رژیم صهیونیستی را در بحران و مردابی سخت گرفتار کرده و اضمحلال و نابودی آن را شاهد باشند.
کد خبر: ۳۹۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۵ - 22May 2020

روز قدس یادگار ماندگار خمینی کبیرگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌ـ کبری درویش پیشه؛ هنوز انقلاب اسلامی به یک سالگی خود نرسیده است که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) در شانزدهم مرداد ماه سال یک هزار و سیصد و پنجاه و هشت و در اقدامی عالمانه و مدبرانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «روز قدس» نامگذاری کرده و از تمامی مسلمانان جهان می‌خواهند تا با برگزاری راهپیمایی خودجوش همبستگی خود را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع ازحقوق مشروع، مسلم و قانونی آن مردم اعلام و به نمایش بگذارند.

امام خمینی (ره) درباره روز قدس فرمودند: «روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز اسلام است. روز قدس، جهانی است و روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبران است»

نگاهی به نگرش‌های عمیق معمار کبیر انقلاب اسلامی بیانگر این است که حضرت امام خمینی (ره) با خلق «روز قدس» تلاشی ستودنی در وحدت امت اسلامی داشته است تا ضمن بیان مظلومیت مردم به خاک و خون نشسته فلسطین؛ آزادی قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌های ددمنش به مطالبه جهانی تبدیل کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز قدس را، روز دمیدن خون در رگ‌های امت اسلامی توصیف می‌نمایند. ایشان در سخنان خود می‌فرمایند: «روز قدس، این حرکتی که امام بزرگوار ما آن را آغاز کردند و به حمدالله روز به روز بهتر و سال به سال گرم‌تر این حرکت ادامه دارد، یک حرکت بسیار عمیق و پرمعنایی است. این فقط یک راهپیمایی نیست؛ خونی است که در این روز در رگ‌های امت اسلامی می‌دود. علی رغم کسانی که می‌خواهند مساله فلسطین و ملت فلسطین به دست فراموشی سپرده شود، این مساله را روز به روز زنده‌تر می‌کند و همین جور خواهد بود».(۲۹ مرداد ۱۳۹۱).

امروز در سایه‌سار آن حرکت ارزشمند رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در سال هزار و سیصد و پنجاه و هشت، تمام مسلمانان جهان در مقابل استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل به قیام برخاسته‌اند و تلاش دارند تا ضمن آزادی قدس شریف، حیات پوشالی رژیم صهیونیستی را در بحران و مردابی سخت گرفتار کرده و اضمحلال و نابودی آن را شاهد باشند که نشانه‌های این بحران پس از دستاورد‌ها و پیامد‌های روز جهانی قدس به ویژه پس از شکست‌های خفت بار رژیم صهیونیستی در مصاف با حزب الله لبنان و حماس فلسطین به گونه‌ای روشن هراس و وحشت پایان ناپذیری را برای شیطان بزرگ، آمریکا و صهیونیست‌ها رقم زده است.

شاید هراس از سقوط و حذف از پهنه جغرافیایی و گم شدن در حافظه تاریخ دلایل اصلی اتخاذ استراتژی جدید ایالات متحده آمریکا با مشاوره محسوس و نامحسوس رژیم منحوس اسرائیل و شاهزادگان آل سعود در کاخ سفید باشد که به شهادت رساندن سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» در خاک عراق می‌تواند نمونه بارز آن سیاست‌های ددمنشانه ترامپ قمارباز باشد غافل از آن که؛ ما ملت شهادتیم و در امتداد خون سردار شهید قاسم سلیمانی؛«به همه‌ی دنیا اعلام می‌کنیم که تا آخرین قطره‌ی خون و با آخرین توان خود در راه آزادی قدس شریف در میدان مبارزه خواهیم ایستاد و تا نابودی کامل رژیم کودک‌کش صهیونیستی در کنار ملت‌های آزادی‌خواه جهان خواهیم بود.» (بخشی از بیانیه خانواده حاج قاسم به مناسبت روز جهانی قدس).

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار