مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی:

امام خمینی (ره) آزادی خرمشهر را برگرفته از قدرت و اراده خداوند متعال می‌دانستند

«غلامرضا کریمی» گفت: جمله نورانی حضرت امام (ره) که آزادی خرمشهر را برگرفته از قدرت و اراده خداوند متعال دانستند نشان از این دارد که رزمندگان مخلصانه با تمام توان و با تکیه بر قدرت خداوند در این مسیر مجاهدت کردند.
کد خبر: ۳۹۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ - 23May 2020

امام خمینی(ره) آزادی خرمشهر را برگرفته از قدرت و اراده خداوند متعال می دانستبه گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه اکران فیلم شهید «تقی مهدی سلطانی» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت المقدس اظهار داشت: امسال در شرایطی چهلمین سالگرد دفاع مقدس و سی و هشتمین سالروز آزادسازی خرمشهر را در کشور جشن می گیریم که نیروهای مسلح کشور با تکیه بر فرمایشات مقام معظم رهبری محور «ما قوی باشیم» را در دستور کار خود گذاشته اند و برنامه ها را در این راستا جلو می برند.

وی گفت: عملیات بیت المقدس نقش بسزایی در ارتقای جایگاه جمهوری اسلامی در سطح بین الملل داشت که از مهمترین اثرات آن می توان به تقویت روحیه رزمندگان و ایجاد امید در میان مردم، آشکار شدن وحدت و همبستگی نیروهای مسلح اشاره کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به جمله امام خمینی (ره) مبنی بر «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، گفت: جمله نورانی حضرت امام (ره) که آزادی خرمشهر را برگرفته از قدرت و اراده خداوند متعال دانستند نشان از این دارد که رزمندگان مخلصانه با تمام توان و با تکیه بر قدرت خداوند در این مسیر مجاهدت کردند.

وی تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف دفاع مقدس مطرح است و ملت ایران و رزمندگان با مقاومت و ایستادگی که از خود به یادگار گذاشتند به جهانیان نشان دادند با همه توان بر روی آرمان های خود ایستاده و ثابت قدم هستند.

کریمی با بیان اینکه امسال برنامه های سالروز آزادسازی خرمشهر متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: تمرکز برنامه ها بیشتر محتواسازی و فضای مجازی است که در این راستا اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

وی افزود: برنامه محتوایی شاخص امسال در سالروز آزادسازی خرمشهر اکران و رونمایی از فیلم «شهید تقی مهدی سلطانی» است که به زندگینامه این شهید بزرگوار می پردازد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه شهید تقی مهدی سلطانی یکی از شهدای شاخص ترور استان مرکزی است، گفت: این شهید بزرگوار اقدامات بسیار ارزشمندی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی انجام داد که می توان به برخی از آنها همچون فعالیت های شبانه روزی در واحدهای مقاومت، ایجاد وحدت و هماهنگی در میان مسئولین، تلاش برای رفع مشکلات کارخانجات و کشاورزان، تقویت مبانی و پایه های انقلاب اسلامی و فعالیت در دادستانی انقلاب نیز اشاره کرد.

وی ادامه داد: اقدامات شهید تقی مهدی سلطانی تا اندازه ای سبب یاس و نا امیدی دشمنان و به خصوص منافقین شد که سرانجام منافقین کور دل این شهید بزرگوار را در هفتم مرداد سال ۶۰ در حالی که با زبان روزه به خانه می آمد با شلیک هفت گلوله ترور کردند و در نهایت در شانزدهم مرداد به شهادت  رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار