امام جمعه کرمان:

شهدا بهترین الگو برای جامعه هستند

امام جمعه کرمان گفت: ما باید الگوی خود را افرادی قرار دهیم که به لذت‌های دنیا پشت پا زده و جانشان را که بهترین دارایی آنان است در طبق اخلاص نهادند و شهدای ما در واقع بهترین الگو برای جامعه هستند.
کد خبر: ۳۹۸۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ - 23May 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «حسن علیدادی‌ سلیمانی» در آیین بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» اظهار داشت: معیار شناخت انسان از نگاه‌های مختلف مورد سنجش قرار می‌گیرد که ممکن است برخی نگاه معنوی و برخی نگاه مادی داشته باشند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه ممکن است فردی از نظر دیگران خوب باشد، ولی بر اساس معیارها و نگاه قرآن برتری محسوب نشود، افزود: قرآن کریم معیار سنجش انسان و برتری انسان ها در برابر هم را در سه محور قرار داده است که شامل علم، تقوا و عملکرد انسان در برابر بحران‌هاست که هر کس فهم و درک بیشتری داشته باشد از نظر قرآن جایگاه بالاتری دارد.

وی گفت: هر کس تقوا در گفتار و رفتار را رعایت کند، خدا ترس باشد و اسیر نفس نشود، برگزیده است و در قیامت چهره افراد مشخص خواهد شد و در پیشگاه خداوند و در قرآن کریم معیار انسان خوب معرفی شده است و هرچه خدا در زندگی انسان پررنگ‌تر باشد این انسان ارزشمندتر است؛ زیرا معیارهای دنیوی در آخرت برای انسان هیچ ارزشی ندارد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه معیار سوم عملکرد انسان‌ها در بحران‌هاست، بیان کرد: اینکه چه کسانی در دنیا به داد مردم می‌رسند و اجازه نمی‌دهند اشک انسانی بر اثر وقوع یک حادثه بر زمین بریزد.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که می‌توانستند در خانه بمانند و استراحت کنند، به میدان جنگ و مبارزه در راه خدا رفتند در نزد خدا ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارند، گفت: شهدا که اهل جهاد در راه خدا شدند از جمله این افراد هستند.

وی تصریح کرد: ما باید الگوی خود را افرادی قرار دهیم که به لذت‌های دنیا پشت پا زده و خانواده خود را در این عرصه درگیر کردند و جانشان را که بهترین دارایی آنان است در طبق اخلاص نهادند و شهدای ما در واقع این سه محور را رعایت کردند و بهترین الگو برای جامعه هستند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه سوم خرداد فصلی در تاریخ است که در آن روز، ایثارگری رزمندگان اسلام و جانفشانی شهدا به منصه ظهور رسید، گفت: باید از خدا بخواهیم ما را ادامه‌دهنده راه شهدا قرار بدهد؛ چرا که شهدا از جایگاه رفیعی در آخرت برخوردار هستند که رسیدن به آن جایگاه به سادگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهدای عملیات بیت المقدس، شهدای مقاومت و شهدای ناحیه انتظامی استان کرمان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار