قطر:

حملات سایبری امنیت، صلح و ثبات را تهدید می‌کند

نماینده قطر در سازمان ملل به مناسبت سومین سالگرد حمله سایبری به پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی قطر ، حملات سایبری را تهدیدی برای امنیت، صلح و ثبات توصیف کرد.
کد خبر: ۳۹۸۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ - 23May 2020

حملات سایبری امنیت، صلح و ثبات را تهدید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، همزمان با سومین سالگرد حمله سایبری که پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی قطر را در ۲۳ مه ۲۰۱۷ هدف قرار داده بود و بهانه‌ای برای محاصره محور چهارجانبه عربی تحت رهبری سعودی در پنجم ژوئن ۲۰۱۷ علیه قطر شد، مقامات دوحه تاکید کردند که حملات سایبری امنیت، صلح و ثبات را تهدید می‌کند.

«علیاء احمد بن سیف آل ثانی» نماینده قطر نزد سازمان ملل گفت: «این سخن که حملات سایبری می‌تواند صلح، امنیت و ثبات را به ویژه هنگام هدف قرار دادن خدمات حساس دیجیتالی تهدید کند، اغراق آمیز نیست. ما هم اکنون در منطقه خود شاهد چنین تهدیداتی هستیم که در اثر حمله سایبری اتفاق افتاد که یک نهاد مهم دولتی در کشور ما را هدف قرار داد».

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، بن سیف آل ثانی افزود: «سومین سالگرد جنایات سایبری مخرب علیه خبرگزاری قطر فردا فرا خواهد رسید. جدی بودن آن جنایت سایبری که توسط کشورها حمایت مالی شد در این است که این اتفاق چند روز قبل از تحمیل محاصره ناعادلانه و غیرقانونی علیه کشور قطر در 5 ژوئن سال 2017 رخ داده است».

نماینده قطر تاکید کرد که پیامدهای تحریم همچنان بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر می‌گذارد، فرصت‌های همکاری و مقابله با چالش‌های مشترک را تضعیف می‌کند و حقوق بشر و آزادی‌های اساسی هزاران نفر از مردم در کشور قطر و دیگران در منطقه را نقض می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم بررسی پیامدهای سوءاستفاده از فضای مجازی علیه ثبات و ممانعت از درگیری ، اقدامات جمعی برای پیگیری ارزیابی خطرات موجود و بالقوه، رفع این خطرات، تقویت فضای امنیتی منطقه‌ای و بین المللی در راستای تلاش برای سوء استفاده از فناوری و ادامه بهسازی رفتار کشورهای مسئول در فضای سایبر در بستر امنیت بین المللی را خواستار شد.

در شب ۲۳ مه ۲۰۱۷ اظهاراتی در حمایت از ایران و علیه آمریکا منصوب به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطردر خبرگزاری رسمی قطر منتشر شد. این اظهارات در مدتی کوتاه در رسانه‌های جهان بازتاب داشت.

شیخ صیف بن احمد آل ثانی رئیس اداره ارتباطات دولت قطر و همچنین وزارت امورخارجه این کشور چند ساعت پس از انتشار این خبر اعلام کردند که خبرگزاری رسمی قطر مورد حمله هکرها قرار گرفته است.

رسانه‌های عربستان سعودی و امارات عربی متحده از حملات سایبری به عنوان کمپینی علیه این کشور استفاده کردند و پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی قطر، شبکه تلویزیونی دولتی قطر، برخی سایت‌های خبری و همچنین سایت خبری شبکه الجزیره در عربستان سعودی و امارات از دسترس کاربران خارج شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها