وصیت‌نامه شهید «محمدموسی حسن‌نیا کاری»؛

دفاع از وطن و ناموس وظیفه انسانی است

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «محمدموسی حسن‌نیا کاری» آمده است: وظیفه انسانی این است که از وطن و ناموس خود دفاع کنیم، شاید من هم توانسته باشم در این وظیفه انسانی که همانا دفاع مقدس از خاک وطن است، اداء وظیفه کرده باشم.
کد خبر: ۳۹۸۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ - 24May 2020

دفاع از وطن و ناموس وظیفه انسانی استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شهید «محمدموسی حسن‌نیا کاری» فرزند «محمدکاظم» در تاری 10 دی 1350 در بابل به دنیا آمد و در تاریخ 4 خرداد 1367 در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسید.

در قسمتی از وصیت‌نامه شهید آمده است:

پدر و مادر عزیزم ! ... اگر از من بدی دیدید، مرا به بزرگواری خودتان عفو کنید. ای مادر عزیز و مهربانم! اگر من شهید شدم صبور باشید و صبر زینبی را پیشه خود قرار دهید.

وظیفه انسانی این است که از وطن و ناموس خود دفاع کنیم، شاید من هم توانسته باشم در این وظیفه انسانی که همانا دفاع مقدس از خاک وطن است، اداء وظیفه کرده باشم.

سفارش می‌کنم که مواظب خودتان باشید. کاری نکنید که دشمنان اسلام از این نگرانی سوء استفاده کنند.

شما ای خواهران عزیز و گرامی و مهربانم! شما همواره زینب‌گونه صبر داشته باشید و حجاب را سرلوحه زندگی خود قرار بدهید، چرا که حجاب شما کوبنده‌تر از خون من است.

مادرم! از شما می‌خواهم که خواهرم زا یک خواهر انقلابی واقعی پرورش بدهید.

مادرم! اگر من شهید شدم در تشییع جنازه من گریه نکنید، چرا که از گریه شما دشمنان اسلام بهره می‌برند. مادرم ما امانتی بودیم که در دست شما قرارگرفته بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار