وزیر دفاع از مراحل پایانی ساخت ناوشکن دنا و شناور مین‌شکار صبا بازدید کرد

امیر حاتمی با حضور در صنایع دریایی وزارت دفاع در بندرعباس از مراحل پایانی ساخت و تجهیز ناوشکن دنا و شناور مین شکار صبا بازدید کرد.
کد خبر: ۳۹۸۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ - 29May 2020

وزیر دفاع از مراحل پایانی ساخت ناوشکن دنا و شناور مین‌شکار صبا بازدید کردبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور در بندرعباس و در بازدید از صنایع دریایی وزارت دفاع  در جریان ساخت و تولید آخرین دستاورد‌های حوزه رزم دریایی، قرار گرفت.

وی در این دیدار با تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های دفاعی ناوشکن دنا و شناور مین شکار صبا و آمادگی جهت تحویل به نیرو‌های مسلح اظهار داشت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مصمم است در شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه در سال جهش تولید با همت و عزم جهادی متخصصین متعهد و انقلابی صنعت دفاعی با تولید و ساخت پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستاورد‌های دفاعی مورد نیاز نیرو‌های مسلح گام‌های بلندی را در تحقق شعار سال و ارتقاء قدرت بازدارندگی دفاعی ایران اسلامی بردارد.

امیر حاتمی از ناوشکن دنا به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شناور‌های کلاس «موج» یاد کرد که امید است با تکمیل و تجهیز نهایی آن به پیشرفته‌ترین سامانه‌ها، به زودی به نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شود.

وی ساخت و تولید شناور «مین شکار صبا» توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع را یکی از افتخارات حوزه رزم دریایی عنوان کرد و گفت: «مین شکار صبا» مأموریت شناسایی و انهدام انواع مین‌های دریایی را در آب‌های منطقه‌ای به عهده دارد که انشالله در آینده نزدیک به نیروی دریایی راهبردی ارتش جهت اجرای ماموریت‌های خطیر واگذار می‌شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای امن سازی خلیج فارس و به ویژه تنگه هرمز به کار خواهیم بست گفت: اگر منطقه‌ خلیج فارس امن باشد، همه‌ کشور‌های منطقه از این امنیت بهره‌مند خواهند شد؛ اما اگر خلیج فارس نا امن شود، برای همه‌ کشور‌های منطقه ناامن خواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت منطقه خلیج فارس منفعت مشترک کشور‌های خلیج فارس است،‌عنوان کرد: کشور‌های حوزه‌ این خلیج مسئول تأمین و برقراری امنیت هستند و اجازه‌ ورود به امریکا در منطقه از سوی همسایگان یک اشتباه راهبردی است.

امیر حاتمی افزود: تجربه نزدیک به یک قرن نشان می‌دهد بیگانگان همواره به بهانه امنیت سازی در خلیج فارس عامل نا امنی و بحران سازی در این منطقه بوده اند؛ آن‌ها با ایران هراسی و ایجاد بحران در منطقه خلیج فارس و سپس ایجاد وابستگی امنیتی برای کشور‌های حوزه خلیج فارس در صدد فروش میلیارد‌ها دلار سلاح و حفظ پایگاه هایشان در منطقه هستند.

وی به نقل از فرمایشات فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه نیروی دریایی در خط مقدم دفاع از ایران است و مناطق مهمی همچون مکران، دریای عمان و آب‌های آزاد را فراروی خود دارد، خاطرنشان ساخت: وزارت دفاع با تمام توان از ناوگان دریای جمهوری اسلامی ایران جهت حضور بیشتر و مقتدرانه‌تر نیروی دریایی در آب‌های آزاد پشتیبانی خواهد کرد.

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروی دریایی ایران جایگاه قدرتمند خود را در عرصه صیانت از آب‌های ایران تثبیت کرده است و در انجام ماموریت‌های دریایی در آب‌های بین المللی با اقتدار مشارکت دارد گفت: حضور قدرتمند نیروی دریایی ایران بعنوان تکیه گاهی اطمینان بخش در موضوع مبارزه با تروریسم در دریا‌ها شناخته می‌شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها