دیپلمات روس: آمریکا به دنبال باج‌خواهی از ایران است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین با اشاره به سخنان روز گذشته نماینده آمریکا در امور ایران گفت که گزینه‌هایی که وی در برابر ایران مطرح کرده، باج‌خواهی است.
کد خبر: ۳۹۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ - 29May 2020

دیپلمات روس: آمریکا به دنبال باج‌خواهی از ایران استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز جمعه گفت که به نظر می‌رسد «باج‌خواهی» مناسب‌ترین لغت برای گزینه‌هایی است که آمریکا در برابر ایران مطرح کرده است.

وی که در پیامی توئیتری این موضوع را مطرح می‌کرد، افزود: « این گزینه‌ها هیچ ارتباطی با دیپلماسی ندارند.»

«برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری مدعی شد: «به دلیل فشارهای ما، سران ایران باید تصمیم بگیرند، یا مذاکره کنند یا فروپاشی اقتصادی را مدیریت نمایند... ایالات متحده به استراتژی موفق فشار حداکثری اقتصادی و انزوای دیپلماتیک [علیه ایران] ادامه می‌دهد».

روز گذشته بود که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا از لغو تمدید معافیت‌های مربوط به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران خبر داد.

وی در حساب توییتری خود نوشت: «امروز، من به معافیت‌های تحریمی مربوط به پروژه‌های برجامی در ایران پایان می‌دهم که ظرف ۶۰ روز اجرایی می‌شوند. با تشدید [فعالیت‌های] هسته‌ای ایران مشخص است که این همکاری‌ها باید پایان یابند. تلاش‌های بیشتر برای زیاده‌خواهی هسته‌ای تنها منجر به فشار بیشتر بر رژیم می‌شوند.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها