مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد؛

راه‌اندازی «موزه مجازی» برای هر شهید در هفته دفاع مقدس

علی‌اصغر جعفری گفت: «موزه مجازی برای هر شهید» در هفته دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود تا مجموعه کاملی از اطلاعات هر شهید در یک جا جمع‌آوری شود.
کد خبر: ۳۹۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ - 01June 2020

به گزارش خبرنگار گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در کشور امروز (دوشنبه) در نشست «ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در وزارت آموزش و پرورش» با بیان اینکه تمام توفیقاتی که امروز داریم به خاطر رهنمود‌ها و اندیشه‌های امام راحل است، اظهار داشت: همه باید یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن قصد داشت تا با تحمیل جنگ، انقلاب اسلامی را به زانو دربیاورد و امروز که 40 سال از آن دوران می‌گذرد اثرات ایثار و فداکاری‌های آن دوران را در کشور شاهد هستیم و اگر رزمندگان نبودند و از کشور دفاع نمی‌کردند، امروز استخوان‌های ما زیر چکمه آمریکایی‌ها خُرد می‌شد.

وی ادامه داد: دشمن نسبت به جغرافیای جهان اسلام طمع کرده بود، ولی امروز شاهدیم که آن‌ها در حال ترک منطقه هستند؛ بنابراین تجربیات دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین شود و وزارت آموزش و پرورش با توجه به ظرفیتی که دارد می‌تواند در این بخش موثر عمل کند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: برنامه «شمیم نور» و «راهیان نور دانش آموزی» بخشی از اقدامات ارزنده‌ای است که توسط وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است. امسال همه دستگاه‌ها گام‌هایی را نسبت به فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس برخواهند داشت. امروز کشور ما پیشرفت خوبی کرده است و حتی شاهد بودیم که کشتی‌های ما چطور با اقتدار به کشور ونزوئلا رسیدند، لذا اینکه دشمنان جرات دست‌اندازی به کشور ایران را ندارند، مدیون شهدا هستیم.

جعفری گفت: توجه به نسل جوان، بهره‌گیری از روش‌های جذاب و مناسب مانند فضای مجازی، تکریم و تجلیل از خانواده شهدای آموزش و پرورش و تقدیر از ایثارگران وزارت آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: «موزه مجازی برای هر شهید» در هفته دفاع مقدس راه‌اندازی می‌شود تا مجموعه کاملی از اطلاعات هر شهید در یک جا جمع‌آوری شود و از آموزش و پرورش نیز تقاضا داریم اطلاعات شهدای این وزارتخانه را به ما بدهد تا در این موزه مجازی بارگذاری شود. از طرفی در طرح «شمیم نور» نیز آمادگی کامل داریم تا با آموزش و پرورش همکاری کنیم و معتقدیم گاهی یک بازدید از موزه‌های انقلاب اسلامی از هزاران سخنرانی تاثیرگذارتر خواهد بود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اذعان کرد: در مراسم امسال به دنبال نقد دفاع مقدس نیستیم و بنا داریم جشن 40 سالگی پیروزی در جنگ تحمیلی را بگیریم،‌ لذا در استان‌ها و شهرستان‌ها ستاد داریم تا برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس به بهترین نحو ممکن اجرا شوند.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها