لاوروف و گوترش بر ضرورت بازگشت حاکمیت به همه خاک سوریه تاکید کردند

وزیر خارجه روسیه و دبیر کل سازمان ملل به خطر فعالیت تروریست‌ها در سوریه در پی شیوع کرونا پرداختند و بر ضرورت تضمین امنیت و ثبات دائمی در سوریه بر اساس بازگشت حاکمیت و سلامت منطقه‌ای این کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۳۹۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴ - 01June 2020

لاوروف و گوترش بر ضرورت بازگشت حاکمیت به همه خاک سوریه تاکید کردندبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل تلفنی درباره اوضاع در سوریه و لیبی گفت‌وگو کرد و در آن، دو طرف درباره خطر فعالیت تروریست‌ها در سوریه در پی شیوع کرونا در آنجا هشدار دادند.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «لاوروف و گوترش به طور فشرده به تبادل دیدگاه درباره اوضاع در خاک سوریه پرداختند که از جمله آن تلاش روسیه و ترکیه برای ایجاد ثبات در وضعیت این کشور و تضمین آتش بس در منطقه کاهش تنش در ادلب به عنوان بخشی از اجرای پروتکل به امضا رسیده در پنجم مارس گذشته پرداختند».

بر اساس این بیانیه وزیر خارجه روسیه و دبیر کل سازمان ملل به خطر فعالیت تروریست‌ها در سوریه در پی شیوع کرونا پرداختند و بر ضرورت تضمین امنیت و ثبات دائمی در این کشور بر اساس بازگشت حاکمیت و صلح منطقه‌ای آن تاکید کردند.

وزارت خارجه روسیه گفت: «در این گفت‌وگو بر ضرورت توجه اساسی به مشکلات حل بحران سوریه و لیبی تاکید و بر ابعاد مشخصی از فعالیت های سازمان ملل در این مناطق تمرکز شد».

در این بیانیه آمده است: «طرف روسی به اولویت تسریع حل مسئله نمایندگی سازمان ملل در لیبی در چارچوب وخامت مستمر اوضاع در این کشور هم تاکید کرد».

در پایان بیانیه آمده است:« لاوروف بر حمایت روسیه از تلاش سازمان ملل و نهادهای ویژه آن تاکید کرد که به دنبال هماهنگی تلاش های کشورهای عضو در عبور از بحران کرونا و پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن هستند».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها