۵۵ ساعت پرواز بالگرد‌های ارتش برای مهار آتش‌‎سوزی جنگل‌های زاگرس ظرف سه روز

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: ظرف ۷۲ ساعت، بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۷۵۰ نفر را در راستای عملیات اطفای حریق جنگل‌های زاگرس جابجا کردند و ۵۵ ساعت پرواز در این زمینه انجام شد.
کد خبر: ۳۹۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵ - 02June 2020

۵۵ ساعت پرواز بالگرد‌های ارتش برای مهار آتش‌‎سوزی جنگل‌های زاگرس ظرف سه روزبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر یوسف قربانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه هوانیروز ارتش نزدیک به دو هفته است که درگیر آتش‌سوزی‌های نواحی جنگلی در گچساران، دهدشت، بهبهان و استان خوزستان است، اظهار داشت: فرماندهی کل ارتش و فرماندهی نیروی زمینی دائما پیگیر عملکرد بالگرد‌های هوانیروز در جریان کمک به عملیات اطفای حریق در این نواحی بودند.

وی افزود: فرماندهی نیروی زمینی هر روز و گاهی هر ساعت با من تماس می‌گیرند و شخصاً اخبار کمک‌رسانی بالگرد‌ها برای عملیات اطفای حریق را پیگیری می‌کنند.

فرمانده هوانیروز ارتش ادامه داد: ما در انجام این قبیل ماموریت‌های غیر رزمی که به درخواست استانداری و ستاد مدیریت بحران و دستور سلسله مراتب ارتش انجام می‌شود، کاملاً در تعامل با مسئولان استانداری و ستاد مدیریت هستیم و با هماهنگی آن‌ها کار‌های خود را انجام می‌دهیم.

امیر قربانی ادامه داد: مردم محلی انصافاً با توجه به اینکه تخصص خاموش کردن آتش و همچنین تجهیزات لازم را نداشتند، توانستند کمک‌های خوبی را در راستای مهار آتش سوزی‌های زاگرس انجام دهند ولیکن ما به مسئولان ستاد مدیریت بحران گفته‌ایم که وقتی می‌بینید انجام کاری خارج از عهده شماست، به ما بگویید که نیرو‌های متخصص ارتش را سوار بالگرد کمک کنیم تا ما با شکل منسجم تری وارد صحنه شویم و کار‌ها سریع‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه ظرف ۷۲ ساعت، بالگرد‌های هوانیروز ارتش ۷۵۰ نفر را در راستای عملیات اطفای حریق جنگل‌های زاگرس جابجا کردند و ۵۵ ساعت پرواز در این زمینه انجام شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان و بلافاصله پس از درخواست مسئولان دولتی برای کمک به عملیات اطفای حریق در جنگل‌های زاگرس وارد عمل شد.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: نشست و برخاست بالگرد‌ها در نواحی کوهستانی و صعب‌العبور زاگرس بسیار سخت است، ولی ما دیدیم خلبانان هوانیروز با مهارت بسیار زیادی که داشتند این ماموریت را به خوبی انجام دادند.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار