وصیت‌نامه روحانی شهید «مرتضی جمالی»؛

اوامر پيامبر گونه امام خمینی را اطاعت كنيد

روحانی شهید «مرتضی جمالی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: قدر قلب امت خورشید تابناک ولایت امام خمینی را بدانید، همواره به جان این عارف الهی دعا کنید، هرگز او را تنها نگذارید و اوامر پیامبر گونه اش را اطاعت کنید.
کد خبر: ۳۹۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ - 08June 2020

اگر فقط یک رمق برايم باقی بماند با خون خود نام خمينی را بر زمين نقش خواهم بست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، شهید «مرتضی جمالی» در تاریخ 1344/12/26 در شهر اهرم از توابع شهرستان تنگستان استان بوشهر دیده به جهان گشود و در 1365/10/4 در عملیات ام الرصاص به فیض شهادت نائل آمد.

وصیت نامه شهید

«ان الله اشتری من المومنين انفسهم و اموالهم به ان لهم الجنه يقاتلون فی سبيل الله فيقتلون و يقتلون وعدا عليه حقا فی التوره و الانجيل و القران و من اوفی بعهده من الله فاستشرو بيعكم الذی بايعتم به و ذالك هو النور العظيم» (توبه آيه 110)

خدا، جان و مال اهل ايمان را به بهای بهشت خريداری كرده است آنها در راه خدا جهاد مي كنند كه دشمنان دين را به قتل رسانند و يا خود كشته شوند، اين وعده قطعی است بر خدا و بر عده ای است كه در تورات و انجيل و قرآن ياد فرموده و از خدا وفادار تر به عهد نيست، ای اهل ايمان شما به خود در اين معامله بشارت دهيد اين معاهده با خدا به حقيقت سعادت و پيروزی بزرگی است.

مرغ باغ ملكوتم نيم از عالم خاک          چند روزی قفسی ساخته اند ازبدنم

ای خوش آن روز كه پرواز كنم تا بر دوست        به هوای سر كويش پرو بالی بزنم

به نام خدای هستی بخش خدای پيروزی دهنده مسلمين بر مشركين خدای داور، خدای حكيم، خدای قهار، خدایی كه حيات و مماتم به دست اوست.

بنام آن كه يگانه محبوب بی همتا، بنام او كه آرامش بخش هر دردی، تشفی هر رنجی، به نام او كه يادش آرامش دهنده قلبهاست «الا بذكر الله تطمئن القلوب».

خدای رحمن و رحيم، قاد رو توانا، سپاس خدای منان كه بر ما منت نهاد و اين نعمت بزرگ را ارزانی داشت اكنون كه قافله عشق در حال حركت و قافله سالار سرود رهایی می سرايد.  

 نغمه های عشق و ظفر در اين وادی به صدا درآمده و راست قامتان جاودانه تاريخ می روند تا بر بانيان ستم و تباهی بتازد و سپيدی را با همه سپيديش بر عفريت سياه نگون بخت غلبه دهند.

 اكنون كه ديو صفتان تاريخ هر لحظه در انتظار به دست آوردن جرئه ای كه بوسيله آن خود را سيراب كنند و اكنون كه بانيان ستم و تباهی بر اين كشور تافتند و با آن چكمه های سياهشان و با چهره ای پر از خشم و كينه و شقاوت بر اين ملت بتازد و نگذارد نهال نوپای جمهوری اسلامی به ثمر بنشیند.

 اما فضای ايران اسلامی آكنده از گلبانگ شور و ايمان جوانان ميهن اسلامی منور شده به بانيان ستم و تباهی كه فضای ايران اسلامی ما با همه سياهی چكمه پوشان تشنه كرده بودند بتاخته و سپيدی را با همه سپيديش به ارمغان آورند و صحنه های نبرد را با حضور و چهره های منورشان را نورانی كردند.

بانگ رحيل كاروان بر گوش نواخته شد كه اينک جای ماندن نيست، بايد رفت و در وادی عشق و ايثار جای گرفت و اين تاريک خانه را به روشنی مبدل كرد.

 اما شما امت شهيد پرور؛ خود را كوچكتر از آن می داننم كه با شما مردم ايثارگر و فداكار پيامی داشته باشم اما «منباب فذكر فان الذكر تتفع المومنين» با شما عزيزان سخن مي گويم.

قدر قلب امت خورشيد تابناک ولايت را بدانيد، همواره به جان اين عارف الهی دعا كنيد، هرگز او را تنها نگذاريد، اوامر پيامبر گونه اش را اطاعت كنيد.

و خدای را همواره سپاس گوئيم كه از بركت وجود ولايت ايران اسلامی از جنگ ديو صفتان آزاد گرديد، روحانيون خدمتگزار انقلاب اسلامی را همواره دعا كنيد و حمايت خود را از آنها دريغ نداريد.

تقوای الهی را كه يگانه راه رسيدن به آن محبوب بی همتا است سرمشق زندگی خود قرار داده كه همانا راه صلاح و رستگاری تنها با تقوا ميسر می گردد.

طلاب و روحانيون عزيز خود را به سلاح، علوم و معارف اسلامی و سياسی مجهز كنيد كه آينده اسلام و انقلاب وابسته به وجود شماست، در صحنه باشيد و نگذاريد كه بار ديگر شياطين بر امت اسلامی حاكم شوند، امر به معروف و نهی از منكر را فراموش نكنيد.

سخن ديگرم با دانش آموزان است، شما كه در پشت جبهه و در سنگر مدارس با اين انقلاب عزيز خدمت می كنيد اين است كه برادران عزيز تعهد و تخصص يك سخن جدا ناپذيرند، درس خود را هرگز  فراموش نكنيد و تحصيل را فقط برای رضای خدا انجام دهيد اگر تحصيل في سبيل الله نباشد يك حجاب عالمانی می شود كه جلو رسيدن به خدا را می گیرد.

 برادران عزيز قدر خود را بدانيد كه در اين مقطع زمان قرار گرفته ايد وقت خود را غنيمت شماريد و اين گوهر گرانبها را برای تحصيل و تهذيب و تحصيل در جهت رضای خدا به كار گيريد.

برادران عزيز دلتان برای روستا ها بسوزد و درد و رنج های آنان را در دل احساس كنيد و برای بر طرف كردن آنها عملا قيام كنيد كه ان شا الله جهاد شما از جهاد ما بالاتر است.

 و اما پدرو مادر عزيزم شما كه در تربيت من بسيار زحمت كشيديد من واقعا شرمنده ام كه در مدت حياتم نتوانستم به شما  خدمتی كرده و زحمات شما را جبران نمايم.

برايم گريه نكنيد، افتخار كنيد كه خداوند چنين نعمتی به شما داد كه از عهده تربيت من بر آمديد و فرزند خود را به اسلام تقديم كرديد.

 پدر و مادر عزيز دنيا سرائي بيش نيست، سايه ای كه فورا زائل خواهد شد و از زير آفتاب سوزان خواهد ماند، بايد برای آفتاب فردا فكری كرد بهشت و لقای حق را به ارزان نخواهند فروخت، بهای بهشت جان من است، چه بهتر كه در لقای يار خونين پيكر رفتن و آنجا شاهد ديدار جمال يگانه محبوب بود، پس به جای اين كه مردم و شما تسلی خاطر دهند شما به آنها روحيه دهيد.

 دنيا فانی جای ماندن نيست و كشتزاری است برای آخرت چه بهتر كه مرگ سرخ را انتخاب كرد و لازمه اين فداكاری و خون دادن است.

برادران و خواهران عزيز، نماز و روزه خود را هرگز فراموش نكنيد در تهذيب نفس بكوشيد و نگذاريد شياطين به دل شما راه بيابند.

و زينب وار و حسين گونه پيام خون شهدا را به جهانيان برسانيد و اگر خدا اين شهادت را قبول كرد خوشحال باشيد كه از چنين نعمتی برخوردار شدم.

ای خدای بزرگ ای معبود، ای معشوق، ای آن كسی كه ضربان قلبم به نام تو می تپد، تو خود بر احوال اين بنده حقير آگاهی يک ترحمی بر احوال اين بنده گنهکار نما و مرا به خيل شهيدان كربلا بپيوند.

ای رب جليل، ای آن كس كه در همه حال صدايت مي زنم، ای معبودی كه شب ها پيشاني عبوديت را برای ستايش تو بر زمين مي سايم، ای آن كسی كه به ما نعمت انقلاب اسلامی  دادی تو خود اين رهبر بزرگ امت اسلام ايران را ياری فرما.

  ای پرچم دار كربلا و ای قافله سالار شهيدان و ای حسين عزيز اكنون جوانان ما برای زيارت قبر شريفت و ادامه خط سرخت به پا خواسته اند آنها را ياری كن.

ای آقا و ای مولای ما، ای صاحب زمان (عج) ای آن كس كه امداد های غيبی شما رزمندگان اسلام را ياری می فرمائيد تو خود تا ظهورت فرمانده آنان باش.

اگر قطعه قطعه ام كنند و فقط يك رمق برايم باقی بماند با خون خود نام خمينی را بر زمين نقش خواهم بست.

از همه شما می خواهم كه آنگاه كه تاريكی شب همه جا را فرا گرفته و شما نغمه سرايان عشق با محبوب بی همتا راز و نيا زمی كنيد.

برای اين حقير نيز دعا كنيد كه محتاجترين آفراد آنانی هستند كه در بستری از خاك آرميده و ديگر جای سخن گفتن با محبوب نيست، در همه مراسم از مردم حلالیت بطلبيد كسانی كه به گردنم حق دارند به دفتر آقای پسنديده مقداری پول احتياط بابت 6 روز روزه بدهند و احتياطا 10 الی 15 روز روزه بگيرند و اگر توانستند نماز بخوانند .

از خوانندگان التماس دعا دارم و مرا به سوره حمدی ياد دارند.

خدايا خدايا تا انقلاب مهدی خمينی را نگه دار

ربنا اغفر علينا صبرا و ثبت اقدامنا و الصرنا علی القوم الكافرين

18/11/61

مرتضی جمالی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار