محور برنامه‌های بزرگداشت امام (ره) ترویج مکتب امام در فضای مجازی است

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: بازنشر و ترویج وصیت‌نامه و تبیین سیره و مکتب امام با استفاده حداکثری از فضای مجازی محور برنامه‌های سالگرد رحلت امام خمینی (ره) است.
کد خبر: ۳۹۹۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰ - 02June 2020

محور برنامه‌های بزرگداشت امام (ره) ترویج مکتب امام در فضای مجازی استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور درباره برنامه‌های این شورا برای بزرگداشت ارتحال امام (ره) و قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) عبد صالح و بنده خاضع خدا، یکی از برترین چهره‌های تاریخ بشریت و شخصیت اسطوره‌ای استثنایی است که زنده‌کننده بعثت انبیاء و امامت اوصیاء در خاطره‌هاست.

وی با بیان اینکه امام راحل با قیام خود به اسلام عزّت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد، تصریح کرد: امام‌خمینی (ره) ملّت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد، شخصیت و خودباوری را برای آنان به ارمغان آورد و صلای استقلال و آزادگی را در سراسر گیتی سر داد و امید را در دل‌های ملّت تحت ستم زنده کرد.

لطفی با یادآوری تشکیل ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام که همه ساله متولی برگزاری مراسم ارتحال امام است، گفت: این ستاد امسال تصمیم گرفت که به‌دلیل شیوع کرونا، مراسمی برگزار نشود.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز یکی از نهاد‌هایی است که در ستاد بزرگداشت امام‌خمینی (ره) حضور دارد، گفت: در کنار این موضوع، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی طبق اساسنامه خود، مؤظف به بزرگداشت ایّام‌الله ۱۴ و ۱۵ خرداد است. بر همین اساس ستاد‌های استانی از چندماه قبل برگزار شد و برنامه‌ریزی‌های مورد نظر انجام شد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه ستاد‌های استانی تمرکز خود را بر فعالیت‌های فرهنگی فراگیر قرار داده‌اند، گفت: فعالیت‌هایی نظیر مسابقات مختلف، بازنشر و ترویج وصیت‌نامه امام، تبیین سیره و مکتب امام، سبک زندگی و آشنایی نسل جوان با امام و آرمان‌های ایشان با استفاده حداکثری از فضای مجازی، صداوسیما و خبرگزاری‌ها، محور برنامه‌ها است.

لطفی از تبلیغات گسترده محیطی در سراسر کشور به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای بزرگداشت بنیانگذار انقلاب یاد کرد و گفت: اگرچه در تهران مراسمی نداریم، امّا در همه مناطق کم‌خطر کشور، مراسم برگزار می‌شود.

وی درباره دو شرط مهم برگزاری مراسم بزرگداشت امام (ره) در شهرستان‌ها گفت: تأکید شده که در هر شهر و استانی که موافقت ستاد‌های استانی مقابله با کرونا وجود داشته باشد، مراسم برگزار شود، یعنی باید کاملاً مراسم‌های سلامت محور با رعایت همه شرایط لازم را شاهد باشیم.

لطفی ادامه داد: شرط دوم این است که در صورتی مراسم برگزار شود که شأن، جایگاه و منزلت بی‌بدلیل حضرت امام رعایت شود و اگر امکان و شرایط برگزاری چنین مراسمی وجود نداشت، مراسم برگزار نشود.

وی با بیان اینکه مراسم روز ۱۴ خرداد در شهرستان‌ها از ساعت ۱۰ صبح با پخش قرآن و مداحی آغاز می‌شود، گفت: رأس ساعت ۱۱ همه مستمع بیانات رهبر معظّم انقلاب خواهیم بود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه در برخی شهرها، شب ۱۴ خرداد مراسم‌هایی برگزار می‌شود، گفت: در شهر قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب، در مدرسه فیضیه با رعایت همه تدابیر بهداشتی، مراسم باشکوهی با سخنرانی آیت‌الله سیّد احمد خاتمی و شخصیت‌های حوزوی و اقشار گوناگون مردم برگزار می‌شود.

لطفی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد گفت: حضرت امام به عنوان یک چهره برتر تاریخ بشریت، نگاه ویژه‌ای به بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد داشتند و فرموده‌اند که بزرگداشت ۱۵ خرداد بزرگداشت ارزش‌های انسانی در طول تاریخ بشریت است. همچنین فرموده‌اند که ملت ما بلکه ملت‌های مظلوم از هرچه غفلت کنند، نباید از دو روز الهی، یعنی عاشورا و ۱۵ خرداد غفلت کنند. در واقع ۱۵ خرداد را در ذیل عاشورا می‌بینند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت ۱۵ خرداد در بیانات امام راحل، ما نباید از این روز غفلت کنیم، لذا گفتیم در هر نقطه‌ای که امکان برگزاری مراسم وجود داشته باشد، بزرگداشت ۱۵ خرداد نیز برگزار شود. محور این مراسم‌ها نیز تببین چرایی قیام ۱۵ خرداد و اهمیت این قیام است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور افزود: در شهری مثل تهران و در بزرگراه امام رضا (ع) که مدفن پیکر پاک شهدای ۱۵ خرداد است، همچنین در شهرهای، قم، شیراز، ورامین و پیشوا در روز ۱۵ خرداد طی آیینی و با حضور خانواده معظّم شهدا، گلباران مزار شهدا را خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها