امام جمعه موقت اهل سنت کنگان تأکید کرد؛

ضرورت شناخت شاخصه‌های فکری و سیاسی امام خمینی (ره)

«شیخ خلیل افرا» با بیان اینکه خط معمار کبیر انقلاب اسلامی نباید گم شود، گفت: با شناخت خط و مشی و شناخت شاخصه‌های فکری و سیاسی امام خمینی (ره) راه امام راحل گم نخواهد شد.
کد خبر: ۳۹۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ - 03June 2020

با شناخت شاخصه های فکری و سیاسی امام خمینی (ره) راهش گم نمی شود

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «شیخ خلیل افرا» امام‌ جمعه موقت اهل سنت کنگان ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت‌ قیام 15 خرداد، ویژگی‌ها ‌و ‌شخصیت‌ فردی ‌و ‌معنوی امام راحل را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: اگر بخواهیم فردی چون امام خمینی(ره) را بشناسیم باید به ابعاد گوناگون شخصیتی و سبک و سیره زندگی ایشان و جنبه‌های عرفانی، فقهی، فلسفی، سلوک اجتماعی و خانوادگی ایشان را مورد توجه قرار بدهیم.

وی شیوه سیاسی امام راحل را برگرفته از ایمان ایشان دانست و گفت: از آنجا که روش سیاسی امام (ره) برخاسته از ایمان و معرفت عمیق دینی و الهی بود شیوه رهبری ایشان نیز از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار بود.

شیخ افرا با بیان اینکه امام راحل مطیع کامل خداوند متعال بود افزود: امام خمینی(ره) مطیع خداوند بود هر چه می‌گفت عمل می‌کرد و فقط رضای خدا را در نظر می‌گرفت، موضع‌گیری‌ها و فرمایشات ایشان برای خدا بود، این ‌طور نبود دستور بدهد دیگران عمل کنند اما خودش عمل نکند.

امام‌ جمعه موقت اهل سنت کنگان اعتقاد امام راحل به وحدت را از مهم‌ترین شاخصه‌های رهبر کبیر انقلاب عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) وحدت را عامل قدرت و تفرقه را سبب ضعف تلقی کرده و وحدت جهان اسلام برای حضرت امام خمینی(ره) آرمانی بزرگ محسوب می‌شد.

شیخ خلیل افرا بیان کرد: امام راحل درد و ضعف ملت‌های مسلمان را در تفرقه بیان می‌کرد و مجد و عظمت را در وحدت و همدلی می‌دانست.

رئیس هیئت افتاء و شورای پاسخگویی به مسائل شرعی اهل سنت استان بوشهر با توجه به خط و مشی فکری و سیاسی انقلابی معمار کبیر انقلاب تصریح کرد: خط معمار کبیر انقلاب نباید گم شود با شناخت خط و مشی و شناخت شاخصه‌های فکری و سیاسی امام(ره) راه امام راحل گم نخواهد شد.

وی با بیان اینکه خط مقام معظم رهبری همان خط امام(ره) است گفت: تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی، فصل الخطاب قراردادن خط مشی رهبر معظم انقلاب در همه امور کشور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها