القدس العربی بررسی کرد؛

۵ دستاورد مهم لغو توافقنامه های همکاری با رژیم صهیونیستی

تحلیلگران سیاسی معتقدند که لغو توافقنامه های امضا شده با طرف صهیونیست پنج دستاورد مهم برای طرف فلسطینی به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۳۹۹۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ - 04June 2020

۵ دستاورد مهم لغو توافقنامه های همکاری با رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی در گزارشی نوشت که تحلیل گران سیاسی معتقدند که چنانچه تشکیلات خودگردان فلسطین توافقنامه‌های امضا شده با طرف صهیونیست را لغو کند نتایج مثبتی برای طرف فلسطینی در عرصه داخلی و خارجی خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: تحلیل گران سیاسی در گفت‌وگو با القدس العربی اعلام کردند که لغو توافقنامه‌های امضا شده با طرف اسرائیلی پنج دستاورد مهم برای طرف فلسطینی به همراه خواهد داشت.

در این گزارش نوشته شده است: یکی از مهم ترین دستاوردهای لغو این توافقنامه ها، مهیا شدن شرایط برای تحقق آشتی ملی میان گروه های فلسطینی است و لغو این توافقنامه ها باعث می شود مواضع گروه های فلسطینی به یکدیگر نزدیک شود.

دومین دستاورد این اقدام، اتخاذ یک موضع گیری ملی و اخلاقی در قبال اقدامات صهیونیستها و نقض حقوق فلسطینی ها محسوب می شود و گروه های فلسطینی بعد از لغو این توافقنامه ها به صورت متحد تری در این خصوص، موضع گیری می کنند.

سومین دستاورد آن است که تل آویو و واشنگتن در موضع سختی در برابر افکار عمومی و جهانیان قرار می گیرند.

دستاورد چهارم آن است که فلسطینی ها(تشکیلات خودگردان) که تاپیش از این، رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخته بودند دیگر آن را به رسمیت نمی شناسند و این مشروعیت دروغین از اسرائیل برداشته می شود.

و در نهایت دستاورد پنجم آن است که روابط با رژیم صهیونیستی اینبار نه براساس هم زیستی مسالمت آمیز بلکه بر اساس ماهیت خصمانه این رژیم تعریف می شود و این مسأله ضربه محکمی به پروژه صهیونیستها به ویژه در سایه توقف همکاری های امنیتی که مانع اصلی مقاومت ملت فلسطین به شمار می رود محسوب می شود.

تشکیلات خودگردان تهدید کرده در صورتیکه رژیم صهیونیستی اقدام به الحاق بخش هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی کند همکاری خود را با این رژیم قطع می کند؛ تهدیدی که گروه های مقاومت فلسطین به دیده شک و تردید به آن نگاه می کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار