نگاهی به زندگی‌نامه شهید «میریحیی دلدار بناب»

شهید «میریحیی دلدار بناب» با شروع جنگ تحمیلی در 7 عملیات شرکت کرد که در دی‌ماه 1365 و در عملیات کربلای 4 هنگام بمباران هوایی به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۹۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ - 04June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «میریحیی دلدار بناب» در 30 خردادماه 1341 در تبریز به دنیا آمد. پس از پشت سر گذاشتن دوران راهنمایی وارد سپاه پاسداران شد و با شروع جنگ تحمیلی نیز در 7 عملیات شرکت کرد که در دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای 4 هنگام بمباران هوایی به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «میریحیی دلدار بناب» در 30 خردادماه سال 1341 در خانواده‌ای مذهبی و دین‌دار تبریزی دیده به جهان گشود. دوران تحصیلات ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته، وارد مدرسه راهنمایی شد. پس از پیروزی انقلاب و به دنبال تشکیل سپاه پاسداران به این نهاد انقلابی پیوست و با شروع جنگ، مشتاقانه و داوطلبانه در جبهه‌ها حضور یافت و در عملیات‌های متعددی از جمله فتح‌المبین، رمضان، والفجر مقدماتی، والفجر 1، والفجر 4، والفجر 8 و کربلای 4 حضور داشت. در فتح‌المبین جزو نیروهای شناسایی بود.

عملیات رمضان در گروه شناسایی تیپ به اتفاق «حمید حسین‌زاده»، شهید« احد علافی»، شهید «مجید رضایی» و «جواد یوسفی» نفش فعالی ایفا کرد. در والفجر 4 از نیروهای طرح عملیات لشکر عاشورا بود. در کربلای 4 در کسوت رزمنده تک‌تیرانداز شرکت کرد و هنگام بمباران هوایی به شهادت رسید.

خصوصیات بارز شهید:

علاقه عجیبی به صله رحم داشت. با کسانی که آشنایی داشت، به خونگرمی برخورد می‌کرد. خوش‌برخورد و خوش‌خلق بود. اخلاق و رفتار خوبی داشت. به واجبات دینی اهمیت خاصی قائل بود. در نمازهای جماعت و اجتماعات در صف اول بود. همیشه آرزو داشت به اسلام و انقلاب خدمت کند. نماز شبش ترک نمی‌شد.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

با عرض ارادت به پیشگاه آقا امام‌زمان(ع) و نایب بزرگوارش و با عرض تسلیت فرا رسیدن ایام عاشورا. با عرض سلام گرم از قلب یک انسان حقیری چون من، به حضور پر مهرت، همسر خوبم امیدوارم که حالت زیر سایه خداوند و عنایات الهی خوب ببوده باشد.

اگر از احوال حقیر جویا باشی الحمدالله سلامتی حاصل است و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. باور کن امکان نوشتن و ارسال نامه وجود نداشت. این اولین فرصت بود که بلافاصله نامه نوشتم. تلفن نیز وضعش معلوم است و امکان ندارد. البته تو بزرگوارتر از آنی که از دستم ناراحت شوی.

امیدوارم با جسم و روحی سالم در تربیت رقیه کوچک‌مان موفق باشی. رقیه را خودت تربیت کن و طوری بزرگش کن که با عفت و دین‌دار باشد و لایق اسمش.

همسر عزیزم ان‌شالله در ایام محرم بتوانی حداکثر استفاده را بکنی. این ایام فرصت خوبی است تا انسان را به خدا نزدیک کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها