مسئول سیاستگذاری ائمه جمعه بوشهر خبر داد؛

برگزاری نماز جمعه در ۱۳ شهر استان بوشهر

حجت الاسلام «یعقوب بهمیاری» گفت: نماز جمعه در ۱۳ شهر شامل دیلم، امام حسن (ع)، گناوه، ریگ، کنگان و سیراف، اهرم، دلوار، خورموج، کاکی، دیر، بردخون  و آبدان اقامه می‌شود.
کد خبر: ۳۹۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ - 05June 2020

برگزاری نماز جمعه در ۱۳ شهر استان بوشهربه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «یعقوب بهمیاری» مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: به سبب وضعیت هشدار دهنده، نماز جمعه در برخی نقاط برای شکستن زنجیره ویروس کرونا برگزار نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵ شهر استان بوشهردارای امام جمعه است گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئول برنامه ریزی برای مقابله با این ویروس است و تعیین برگزاری اقامه نماز جمعه بر اساس تصمیمات این ستاد است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر با بیان اینکه از ۲۵ شهر استان بوشهر ۱۳ شهر مجاز به برگزاری نماز جمعه هستند افزود: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا با توجه به وضعیت سفید در برخی نقاط استان بوشهر نماز جمعه در ۱۳ شهر شش شهرستان این استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پوشش ماسک برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بهمیاری، شهرهای، شهرستان‌های دیلم، کنگان، دشتی، گناوه، دیر و تنگستان را مجاز به برپایی نماز جمعه دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا این هفته نماز جمعه در ۱۳ شهر شامل دیلم، امام حسن (ع)، گناوه، ریگ، کنگان و سیراف، اهرم، دلوار، خورموج، کاکی، دیر، بردخون و آبدان اقامه می‌شود.

وی از ضدعفونی جایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و بیان کرد: جایگاه‌های نماز جمعه شب قبل از برگزاری نماز جمعه، ضدعفونی و برای حضور نمازگزاران آماده شده و در این راستا رعایت فاصله اجتماعی و کوتاه شدن خطبه‌های نماز جمعه مورد تاکید است.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر همراه داشتن ماسک و دستکش را یکی از الزامات برای حضور در نماز جمعه دانست و تاکید کرد: برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و در این راستا نمازگزاران در ابتدای ورود به جایگاه نماز جمعه تب سنجی می‌شوند.

بهمیاری با تاکید بر این نکته که حتی المقدور افراد سالخورده در نماز جمعه شرکت نکنند گفت: نمازگزاران از آوردن فرزندان زیر ۹ سال به نماز جمعه پرهیز کنند و از افرادی که دارای علائم بیماری کرونا هستند از حضور در آیین نماز جمعه خودداری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار