صائب عریقات:

مبارزه و افزایش مقاومت مردمی تنها راه تشکیل کشور فلسطین است

دبیر عالی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین ضمن انتقاد از تداوم اشغالگری رژیم صهیونیستی، بر لزوم اتحاد ملی فلسطین تأکید کرد و آن را روزنه اصلی پایان دادن به اشغالگری دانست.
کد خبر: ۳۹۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ - 05June 2020

مبارزه و افزایش مقاومت مردمی تنها راه تشکیل کشور فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صائب عریقات» دبیر عالی کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) تأکید کرد که مواضع لفظی جامعه بین‌الملل در رد اشغالگری رژیم صهیونیستی باید به اقدامات و گامهای عملی تبدیل شود.

عریقات با تأکید بر اینکه این اقدامات باید با بازخواست رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین، آغاز شود، گفت: «تداوم اشغالگری و تثبیت روزانه آن، مسئولیت حقوقی، سیاسی و اخلاقی را بر دوش جامعه [بین‌الملل] گذاشته است».

خبرگزاری «معا» به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد، جامعه بین‌الملل در برخورد با این مسئله دو راه بیشتر ندارد: یا اینکه «ملت ما را قادر سازد که بتواند حق خود را در تعیین سرنوشت، به دست آورد یا اینکه منطقه را اسیر هرج‌ومرج و خشونت قرار دهد».

وی تصریح کرد، با وجود تلاشهای فراوان برای از بین بردن موجودیت ملی فلسطین، ولی رهبران سیاسی و گروهها و ملت فلسطین با راهبرد یکپارچه، این طرحها را ناکام گذاشتند.

عریقات هدف از طرح‌های صهیونیستی را ایجاد آنچه «اسرائیل بزرگ» نامیده می‌شود، دانست و گفت، سران فلسطین اقداماتی انجام داده‌اند تا رژیم اشغالگر، هزینه اشغال 53 ساله خود را بپردازد.

این مسئول فلسطینی ادامه داد، مسئولان فلسطینی در این زمینه، توافقاتی را لغو کردند که رژیم صهیونیستی آن را اجرا نمی‌کرد و اقدامات سیاسی، حقوقی و دیپلماتیک خود را افزایش دادند تا جامعه بین‌الملل را وادار سازند که قطعنامه‌های بین‌المللی و حقوق بین‌الملل را اجرایی کند.

وی با تأکید بر لزوم اتحاد ملی فلسطین، خاطر نشان کرد، این اقدام، روزنه اصلی مقابله با طرحهای الحاق و سیاستهای استعماری سازمان یافته و پایان دادن به اشغالگری است.

عریقات در پایان تصریح کرد: «تداوم مبارزه ملی و افزایش مقاومت مردمی، تنها راه حتمی برای کسب استقلال ملی کشور فلسطین است. ملت ما در سرزمین خود استوار باقی خواهد ماند و به حقوق مشروع خود پایبند می‌ماند... از جمله حق تعیین سرنوشت در سرزمین خود، استقلال کشور خود در مرزهای 1967 به پایتختی قدس، آزادسازی همه اسرا و حل مسئله آوارگان».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار