معرفی کتاب؛

«تا پلاک 140»

کتاب «تا پلاک 140» به کوشش «آذر خزاعی سرچشمه» در 543 صفحه به نگارش در آمده و در سال 1398 توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۰۰۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱ - 08June 2020

«تاپلاک 140»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، کتاب «تا پلاک 140» خاطرات 140 نفر از اهالی قلم است از دوران دفاع مقدس که هر کدام از زاویه دید خود وضعیت و موقعیتی را روایت می‌کنند که خود و دور و اطرافیانش در آن موقعیت و وضعیت قرار گرفته بودند و تمامی این وضعیت‌ها و موقعیت ها زندگی در آن جاری و ساری است.

این کتاب به کوشش آذر خزاعی سرچشمه در 543 صفحه به نگارش در آمده و در سال 1398 توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است.

برشی از متن کتاب:

عملیات کربلای یک که شروع شد، دلمان هر لحظه هُری می‌ریخت پایین نمی‌‌گذاشتیم مامان بنشیند پای تلویزیون یا بیاید تشییع جنازه شهدا. از شروع عملیات یک کم گذشته بود. می‌گفتیم بچه‌ها خط هستند و چند روز دیگر برمی‌گردند اهواز و زنگ می‌زنند. ولی خبری نشد. علی می‌گفت: «غریب زنگ زده گفته همه خوب هستند» ولی نزده بود. «غریب» یه فرمانده بود، در اهواز چه کار می کرد آن موقع؟

انگار جمعه بود چون خانه بودم. آن روز علی زودتر آمد خانه و با تلفن رفت در اتاق بچه‌ها. چند بار دیگر هم رفت. خبری از حسین و علیرضا و اِسی نبود. ولی لابه‌لای حرف‌هایش چند بار اسم علیرضا را شنیدم. نه اینکه فکر کنید قوی بودم، نه، فقط می‌خواستم اینجوری به چشم بیایم. جنگ یهویی هلم داد تو مودِ پهلوونی.

گفتم: « علی، چی شده بگو، علیرضا شهید شده؟» گفت: «نه»

با شناختی که از علیرضا داشتم حس می‌کردم یک بلایی سرش آمده.

گفتم: «من طاقتش را دارم، بگو...»

نمی‌دانم دختر دردانه بابا از کی اینقدر قوی شده بود!

گفت: «هنوز، هیچی معلوم نیست، راستش از شب عملیات دیگر کسی علیرضا را ندیده، گم شده...».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار