هنرمند لرستانی در گفت‌و‌گو با دفاع‌پرس خبر داد؛

«10 سال» به یاد شهید «سید‌نور‌خدا موسوی» ساخته شد

«افشین سردره» گفت: همزمان با شهادت «سید‌نور‌خدا موسوی» یکی از دوستان بنده که در سفر کربلا به سر می‌برد و از شنیدن این خبر بسیار متاثر شده بود، با من تماس گرفت و پیشنهاد داد که یک کار برای شهید «نورخدا» بخوانم، بنابراین «‌10 سال» را به یاد این شهید والا‌مقام ساختیم.
کد خبر: ۴۰۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ - 21June 2020

«10 سال» به یاد شهید «سید نور خدا موسوی» ساخته شد

هنرمندان همواره در انتقال ارزش‌ها و پرورش روح افراد جامعه نقش اساسی داشته و دارند. در این برهه از زمان که دشمنان قسم خورده ملت ایران با تمام توان سعی در تغییر ذائقه فرهنگی  جوانان و نوجوانان و کم رنگ جلوه دادن ارزش‌های دینی و مذهبی دارند، هنرمندان متعهد و انقلابی این مرز و بوم وظیفه خطیری برای مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان برعهده دارند و بسیاری از این عزیزیان با خلق آثار هنری دِین خود را به این انقلاب و نظام اسلامی ادا کرده‌اند. از جمله این هنرمندان «افشین سردره» است که خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد با وی گفت‌و‌گویی داشت که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:

 دفاع‌پرس: خودتان را معرفی کنید؟

افشین سردره هستم و در دانشگاه لرستان مشغول به خدمت هستم.

دفاع‌پرس: در کدام رشته هنری فعالیت دارید؟

   بیشترین فعالیت‌های هنری من در زمینه موسیقی است.

دفاع‌پرس: کار موسیقی را از چه سالی شروع کرده‌اید؟

در سال 1385 وارد عرصه موسیقی شدم.

دفاع‌پرس: نام آثاری که تاکنون کار کرده اید، بفرمایید؟

اولین اثرم با نام «مادر» در سال 1387 به اتمام رسید. بعد از آن به یاد شهید صبوری یک قطعه موسیقی کار کردم. «تحریم»، «مظهر غیرت»،« حرکت» و «مردان پارس» از دیگر فعالیت‌های هنری بنده در عرصه موسیقی هستند.

دفاع‌پرس: در مورد هر کدام از این آثار اگر توضیحی دارید بفرمایید؟

سال ۹۴ به ما خبر دادند سردار«حاج قاسم سلیمانی» قرار است به خرم آباد سفری داشته باشد. یکی از دوستانم که مسئول بسیج کارکنان دانشگاه لرستان بودند، گفتند: «یک کار موسیقی را تهیه و تنظیم کنیم که اگر سردار سلیمانی به شهر ما آمدند، با حضور وی  از این کار رونمایی شود.» بنا بر پیشنهاد همکارم، موسیقی «مظهر غیرت» را به عنوان یک کار حماسی، تهیه کردیم اما  سفر سردار سلیمانی به لرستان لغو شد و با حضور سردار «مرتضی کشکولی» فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)  از این اثر هنری رونمایی شد.

دفاع‌پرس: آیا آثار هنری شما مورد استقبال قرار می‌گرفت و یا از شما حمایت می‌شد؟

متاسفانه در سال‌های آغازین شروع به کار هنریم، خیلی وقت‌ها مورد بی‌مهری قرار می‌گرفتم ولی من ناامید نشدم و عاشقانه  به فعالیت خود در عرصه موسیقی ادامه دادم. آن چیزی که من را آرام می کرد،  حس رضایت قلبی خودم بود.

دفاع‌پرس: آخرین اثرتان  چه نام دارد؟

 «10 سال» این اثر را  به یاد شهید «سید نور خدا موسوی» ساخته ام.

دفاع‌پرس: چطورشد که تصمیم گرفتید برای شهید «سید نور خدا» کاری انجام دهید؟ در خصوص وجه تسمیه این کار توضیح دهید؟

«سید نور خدا موسوی» دردرگیری با اشرار به درجه صد در صد جانبازی نائل آمد و مدت 10 سال از زندگی پربرکت‌شان به حالت کما سپری شد، همزمان با شهادت «سید نور خدا » یکی از دوستان بنده که درسفر کربلا به سر می‌برد و از شنیدن این خبر بسیار متاثر شده بود، با من تماس گرفت و پیشنهاد داد که یک کار برای شهید«سید نور خدا» بخوانم.  شعر این اثر را «عبدالجبار کاکایی» سروده اند.

برای تنظیم کار«10 سال» به یک سری موانع روبرو شدیم ولی با یاری خدا کار انجام شد و در سالگرد شهادت «نورخدا  موسوی» در برنامه تلویزیونی پخش شد. چیزی که باعث خوشحالی من شد، رضایت خانواده این شهید بود.

دفاع‌پرس: کارِ در دست اقدام دارید؟

بله این روزها به پیشنهاد سازمان اوج در حال ضبط آهنگ «مادرانه» هستم.

دفاع‌پرس: در خصوص «مادرانه» توضیح بدهید؟

 «مادرانه» یک کار جوان پسند است که معیارهای لازم را در آن رعایت کردیم تا در رسانه ملی پخش شود.

دفاع‌پرس: حرف آخر؟

ما از هر قشر و صنفی هستیم به شهدا علاقه داریم. کارشکنی  و بی‌مهری‌ها، از طرف مردم نیست. شهدا به هیچ جناح و حزبی وصل نیستند. مردم ما از صمیم قلب شهدا را دوست دارند چرا که به خاطر ناموس و وطن شهید شدند و مسیرشان همان مسیر اباعبدالله است بیش از یک هزار و ۴۰۰ سال است هیچ کسی نتوانسته این مسیر را از بین ببرد. تصمیم گرفته ام تا زنده هستم برای شهدا و به یاد شهدا کار کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها