محسن رضایی در کنفرانس بین‎المللی آوردگاه کرونا:

رابطه دولت با مردم باید براساس کرامت و عزت مردم باشد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنفرانس بین‎المللی آوردگاه کرونا، گفت: رابطه دولت با مردم باید براساس به حساب آوردن مردم و توانایی‌های آن‌ها و کرامت و عزت مردم باشد.
کد خبر: ۴۰۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ - 09June 2020

رابطه دولت با مردم باید براساس کرامت و عزت مردم باشدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز شنبه ۲۰ خردادماه در تالار ملل دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، با اشاره به قتل شهروند سیاهپوست آمریکایی که موجی از اعتراضات را در آمریکا و کشور‌های غربی به راه انداخته است، اظهار داشت: پلیس آمریکایی برای یک نظم بیست دلاری پا روی گلوی یک انسان بیگناه سیاهپوست می‌گذارد و او را خفه می‌کند.

وی ادامه داد: بسیاری این رویداد را یک اقدام نژاد پرستانه می‌دانند و اعتراضات مردم را اعتراض به نژادپرستی می‌دانند در حالی که موضوع فراتر از نژاد پرستی است. رویداد قتل جرج فلوید، فشار پای دولت لیبرالی روی گلوی مردم را به نمایش گذاشت. این حادثه رونمایی دیگری از ماهیت درونی نظام‌های سرمایه داری و لیبرالیسم بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به یادداشت اخیر خود اشاره کرد و گفت: در آن یادداشت، نوشتم که امروزه مردم در کوچه و خیابان‌های اروپا و آمریکا فریاد کمک خواهی سر داده اند، ولی یاوری نمی‌یابند. بیش از شصت درصد مردم کشور‌های صنعتی و پیشرفته اقتصادی، به اقدامات دولت‌هایشان بی اعتماد هستند. چرا؟ علت بی کسی انسان‌ها در مقابل کرونا، گسستن بشر از خدا، اَتُمیزه شدن جوامع، گسستگی اجتماعی از یکطرف و تکبر و استبداد سیاستمداران و دولت‌ها و رخت بر بستن کرامت انسانی است، که نتیجه همه این‌ها «تن‌هایی بشر» است.

وی افزود: اکنون کرونا، با رونمایی از بیماری باطنی غرب و با فعال کردن آن بیماری، شکل‌گیری رویداد‌های عمیق‌تری در جهان غرب را آغاز نموده که ممکن است ابعاد آن در آینده گسترده‌تر شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: قیام مردم آمریکا در مدرنترین دولت‌های جهان فراتر از مبارزه با نژادپرستی است. مبارزه علیه پای دولت‌ها روی گلوی مردم است. به قول فوکو یاما، مردم در غرب معتقدند که دولت‌ها ارزشی برای مردم قائل نیست. ایشان کسی است؛ که سال‌ها قبل پایان تاریخ را حاکمیت مطلق نظام‌هایی از جنس دولت‌های مشابه آمریکا یعنی لیبرال دموکراسی می‌دانست، ولی این‌قدر از آزادگی برخوردار است که امروز بگوید همان دولت‌ها برای مردم ارزشی قائل نیستند و اعتقادت قبلی خود را در مقابل حقایق جدید تجدیدنظر می‌کند و متأسفانه نشخوارکنندگان او و افراد مشابه در ایران خود را مطلق می‌بینند و حاضر نیستند نقد منطقی از خود و مدیریت خود را در مقابل آسیب‌های جدی که به اقتصاد و فرهنگ وارد کردند را ببینند.

رضایی افزود: آنچه که امروزه مردم جهان در محاصره کاخ سفید آمریکا می‌بینند یک نهضت اجتماعی سیاسی بر علیه اندیشه و نحوه حکمرانی لیبرالی است. قیام علیه بی توجهی دولت‌ها به کرامت و شخصیت مردم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلاب اسلامی بازگشت انسان به حقیقت خودش است و همانطور که نظام سیاسی را تغییر داده است تا اصلاح رفتار دولت با مردم پیش خواهد رفت. رابطه دولت با مردم باید براساس به حساب آوردن مردم و توانایی‌ها آن‌ها و کرامت و عزت مردم باشد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها