مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

کتاب شهدای هفتم تیر استان مازندران تدوین می‌شود

سردار «عبدالله ملکی» از تدوین کتاب شهدای هفتم تیر مازندران خبر داد و گفت: در این کتاب به چهار تن از شهدای قوه قضاییه استان پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۴۰۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ - 10June 2020

کتاب شهدای هفتم تیر استان مازندران تدوین می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‎های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در جلسه چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با محوریت نقش اصناف و بازاران در دفاع مقدس و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی و نقش قوه قضاییه در دفاع مقدس با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی، هشت سال به طول انجامید، اظهار داشت: در بحث انتقال فرهنگ و مفاهیم دفاع مقدس از حین جنگ و بعد از آن آغاز بکار کردیم و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس ریشه در تابلوی زیبای عاشورا دارد، افزود: اگر در حول این فرهنگ بمانیم و قوی باشیم هم در جبهه مقاومت و هم در جبهه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... پیروز میدان خواهیم بود چرا که همچنان در حال دفاع هستیم و این راه ادامه دارد.

ملکی به اهمیت عدد 40 در ادبیات و فرهنگ دینی و اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه در سال 97 چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم، گفت: امسال طبق ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را به ریاست استاندار و دبیری این اداره کل تشکیل دادیم.

وی با بیان اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس یک فرهنگ است و باید به نسل جوان منتقل شود، تصریح کرد: در این راستا با توجه به وضعیت کرونایی، برنامه‌هایی را در سطح فضای مجازی و رسانه‌ها برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کردیم که در قالب 42 هفته‌شمار به کمیته‌های هفده‌گانه ابلاغ شد.

ملکی با بیان اینکه اوج برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در هفته دفاع مقدس داریم، برگزاری همایش بزرگ پیشکسوتان دفاع مقدس را در سطح استان از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

وی خواستار تبلیغات در سطح وسیع با موضوع دفاع مقدس شد و افزود: با همکاری شهرداری‌های استان یک بیلبرد از هر شهرستان به این اداره کل اختصاص یافته تا بتوانیم کار تبلیغات استانی انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به در پیش بودن دو هفته مناسبت اصناف و بازاریان و کمک‌های مردمی (31 خرداد تا 6 تیر) و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی (7 تا 13 تیر) و با بیان اینکه بازار نقش ویژه‌ای در پشتیبانی جنگ داشت، گفت: برنامه‌های این دو هفته با پیوست دفاع مقدس در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه تدوین کتاب نقش اصناف و بازاریان مازندران در دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفت، از تدوین کتاب نقش قوه قضاییه در دفاع مقدس خبر داد و افزود: همچنین تدوین کتاب نقش سازمان تبلیغات اسلامی در دفاع مقدس در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این حوزه‌ها نیز به صورت عملکردی آثار فاخری را منتشر کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران همچنین از تدوین کتاب شهدای هفت تیر استان مازندران خبر داد و گفت: در این کتاب به چهار تن از شهدای قوه قضاییه استان مازندران «عمادالدین کریمی»، «ناطق نوری»، «عبدالحسین اکبری» و «عبدالوهاب قاسمی» پرداخته خواهد شد.

ملکی کمک مومنانه به زندانیان مُعسِر استان، برگزاری مسابقه با موضوع حقوق بشر آمریکایی در فضایی مجازی، تجلیل از شهدای اصناف و قوه قضاییه، مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در فضای مجازی، تهیه مستند شهید صدالدین صدر، بزرگداشت مقام شهید بهشتی، برپایی نمایشگاه با موضوع حقق بشر آمریکایی و همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله برنامه‌های این دو هفته عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها