مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

نقش زنان استان کرمان در دوران دفاع مقدس بسیار ستودنی است

فاطمه‌السادات حسینی با بیان اینکه نیاز است نامگذاری معابر شهری به نام مادران شهدا نیز در دستور کار شهرداری کرمان قرار گیرد، گفت: مادران شهدا اسوه‌های صبر و استقامت هستند و این الگوها باید به جامعه معرفی شوند.
کد خبر: ۴۰۱۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ - 13June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «فاطمه‌السادات حسینی» در جلسه کمیته بانوان گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان کرمان اظهار داشت: همه ادارات و سازمان‌ها در جهت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌های مدون شده در جهت معرفی الگوهای صبر و مقاومت استان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی که در جوانان دوران هشت سال دفاع مقدس وجود داشت، به خاطر تربیت و حضور مادران دلسوز و همراه این آب و خاک بود، گفت: امروز این روحیه با فرهنگ سازی و برنامه‌ریزی باید به جوانان آموزش داده شود، چرا که جوانان ما در خیلی عرصه‌ها خوش درخشیدند که همه برگرفته از این فرهنگ غنی و ارزشمند است.

«فاطمه السادات حسینی» گفت: نقش زنان استان کرمان در دوران هشت سال دفاع مقدس چه در میدان جنگ و چه در ستاد پشتیبانی از جنگ بسیار ستودنی است و برای معرفی این نقش ماندگار فعالیت هایی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه وجود ویروس منحوس کرونا موجب تعریف بسیاری از برنامه‌های اجرایی در فضای مجازی شده است، افزود: با داشتن محتوای بسیار تاثیرگذار در فضای مجازی چه از طریق برنامه شاد که مربوط به سازمان آموزش و پرورش است و چه از طریق گروه‌ها و کانال‌هایی که در سطح استان فعالیت می‌کنند، بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت را می‌توان پیش برد.

حسینی بیان داشت: جوانان ما باید فاصله خود را با نسل دوران هشت سال دفاع مقدس را کم کنند و یک پیوند محکم بین این دو نسل برقرار شود و ما باید تجربیات این عزیزان که امروز به عنوان الگوی موفق در تحکیم خانواده به شمار می‌روند را به جامعه منتقل کنیم.

وی با ابراز اینکه نقش بانوان در دوران هشت سال دفاع مقدس گمنام مانده است، گفت: شاید جنگ به ظاهر تمام شده باشد؛ اما همسران و مادران شهدا هنوز با رنج این دوران به‌سر می‌برند و همسران جانباز ما سختی خانواده را به‌دوش می‌کشند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان گفت: امسال که سال جهش تولید است، جهش تولید فقط در بحث اقتصادی نیست و جهش تولید در بحث  تحکیم بنیان خانواده و جهش فرهنگ نیز تعریف می‌شود.

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس الگوهای صبر و مقاومت در استان معرفی شوند//در حال ویرایش////در حال ویرایش

وی با بیان اینکه نیاز است نامگذاری معابر شهری به نام مادران شهدا نیز در دستور کار شهرداری کرمان قرار گیرد، گفت: مادران شهدا اسوه‌های صبر و استقامت هستند و این الگوها باید به جامعه معرفی شوند.

سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه یکی از میدان‌هایی که زنان به خوبی در آن نقش آفرین بودند، دوران هشت سال دفاع مقدس است که زنان بار سنگین تدارکات جبهه و تشویق همسران و فرزندان خود برای حضور در این میدان را به عهده داشتند.

وی با اشاره به انجام پروژه نقش زنان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس گفت: به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که هر شهید یک نماد است در استان 6 هزار و 500 شهید تقدیم اسلام شده است که در جهت معرفی این عزیزان قدم هایی برداشته شده است که تاکنون 250 کتاب با موضوع دفاع مقدس در استان کرمان تولید شده است.

سرهنگ «محمود مهدوی‌فرد» با اشاره به تدوین دایره‌المعارف دفاع مقدس استان کرمان افزود: با توجه به شرایط حاضر تولید کتاب صوتی جهت استفاده در فضای مجازی نیز در اولویت برنامه‌های دفاع مقدس قرار دارد.

در ادامه جلسه اعضای کمیته چهلمین سالگرد دفاع مقدس به بخشی از برنامه‌های اجرایی اداره و سازمان مربوطه اشاره کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار