قمی در صحن علنی مجلس:

عدم استقبال از کمیسیون فرهنگی «مظلومیت فرهنگ» را نشان می‌دهد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هر دلسوزی این عدم استقبال نمایندگان مجلس را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی را که ببیند یاد مظلومیت فرهنگ می‌افتد.
کد خبر: ۴۰۱۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ - 14June 2020

عدم استقبال از کمیسیون فرهنگی «مظلومیت فرهنگ» را نشان می‌دهدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی امروز (یکشنبه) طی سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اعزه بزرگوار با عرض بنده در مورد مظلومیت فرهنگ همراه هستند. شهریور سال ۸۶ جلسه هیات دولت، بعد از گزارش آقای احمدی نژاد، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند فرهنگ حقیقتاً مظلوم است. شواهد و ادله‌ای آوردند، یکی همین بود که که در گزارش رئیس جمهور مجال گزارش در مورد فرهنگ نشد.

وی افزود: نه تنها حضرت امام خامنه‌ای، هر دلسوزی - با عرض معذرت از ساحت والای مجلس- عدم استقبال نمایندگان مجلس را برای عضویت در کمیسیون فرهنگی را که ببیند یاد مظلومیت فرهنگ می‌افتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور چهار ماه تشکیل نشده است، شورای عالی فضای مجازی تشکیل نمی‌شود، سند مهندسی فرهنگی کشور به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از ۴۰ جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به خودش اختصاص می‌دهد ولی بعد از چند سال کش و قوس تصویب می‌شود. پنج - شش سال سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که توی سبد اولویت‌ها باید قرار می‌گرفت، هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام قمی خاطر نشان کرد: از مظلومیت فرهنگ یک قدم جلوتر؛ همین اندک بودجه دستگاه‌های فرهنگی با شلختگی و تشتت دستگاه‌های فرهنگی و روشن نبودن شرح وظایف با بارهای بزرگ بر زمین مانده مواجه است. مسجد که سنگر است و قرار است گره‌ها را باز کند، به یک عبارت ۱۱ دستگاه و به یک عبارت ۲۱ دستگاه متولی دارد. بفرمائید وضعیت بالای ۸۰ هزار مسجد در کشور چگونه است؟ شما نمایندگان مردم هستید و از احوال شهرها خبر دارید.

رئیس سازمان تبلیغات با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۰ تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای در سال ۹۰ فرمودند ۱۰ میلیون حافظ قرآن می‌خواهیم. اصلاً هم حرف غیرقابل دسترسی نیست. بسیاری از کشورهای دنیا به بالاتر از این اعداد دست پیدا کردند. قریب به یک دهه گذشته است، چندین دستگاه مختلف من جمله وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی و دستگاه‌های بسیار دیگری هستند که بودجه قرآنی می‌گیرند؛ بفرمائید چند درصد از این ۱۰ میلیون حافظ محقق شده است؟

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی، تصمیم نظام به هر دلیل معقول و موجهی به بستن یک شبکه اجتماعی می‌شود، چنانکه این شبکه‌ها را می‌بندیم بعد می‌گوئیم بهتر شد که همه فیلتر شکن دارند؟! و شاهد مدعایمان می‌کنیم که نباید برخورد سلبی کرد. این در حالی است که در همه جای دنیا در کنار اقدامات ایجابی، عاقلانه است که علی‌اللزوم رفتار سلبی هم پیش گرفته شود.

وی اظهار داشت: در پیوست حکم دوره اول شورای عالی فضای مجازی، مقام معظم رهبری هر گونه بالا بردن سرعت و پهنای باند اینترنت و فضای مجازی را منوط به تکمیل شبکه ملی اطلاعات و صدور مجوز کردند و از سوی دیگر ایشان محتوا را مقدم بر توسعه زیرساخت خدمات کرده بودند اما این اتفاقات به سادگی نمی‌افتد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اتفاقی که امروز در فضای مجازی رخ می‌دهد را همگی شاهد هستیم و می‌بینیم که فرزندان بنده و شما در این فضا چه می‌بینند و از چه خوراکی استفاده می‌کنند. جای تأسف دارد که پنج قطعه آخر آهنگ آن خواننده ضد انسانی و ضد بشریت ۱۹۸ میلیون بار، ویژه دیده شده است؛ بروید و مضامین این آهنگ‌ها را بررسی کنید و ببینید چه مضامینی به خورد فرزندان ما داده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی کاملاً رها شده است، اظهار داشت: پهنای باند در ۱۱ ماهه اردیبهشت تا اسفند ۹۸، ۲.۵ برابر شده و گاهی ۶۰ و گاهی ۷۰ درصد این فضا در اختیار اینستاگرام است که در آن یک شاعری که در عمرش فقط غزل گفته و اسم حاج قاسم سلیمانی را از روی عواطفش گفته است با ۲۰۰k دنبال کننده، صفحه اش بسته می‌شود و هرچه دلشان می‌خواهد به مسئولان نظام و مقدسات ما می‌گویند و ما هم نشسته ایم و ادعای حکمرانی بر فضای مجازی را یدک می کشیم.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: ۳۰ درصد جرایم یارانه ای کشور در این فضا اتفاق می‌افتد، ۲۵ درصد محتوای خلاف عفت و اخلاق عمومی در این پلتفرم اتفاق می‌افتد، درآمدهای کثیف از قمار، تبلیغات ناهنجار و غیره در این فضا اتفاق می‌افتد و کاملاً این فضا رها است و مدیریت نمی‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به حجم سه برابری محتوای خارجی نسبت به محتوای داخلی گفت: این اواخر این مسئله تشدید شده است و رایگان کردن اینترنت‌ها به این مسئله دامن زده و شاهد هستیم چه بلایی بر سر کشور در این عرصه یعنی عرصه فرهنگی آمده است.

وی تأکید کرد: بروید و ببینید محتوای فیلم‌های که در سامانه فیلم‌های درخواستی عرضه می‌شود، چه مسائلی است؟ عشق مثلثی و مربعی، خیانت، خشونت، استفاده از جذابیت‌های جنسی و همچنین مضامین غیر انسانی به راحتی در این فیلم‌ها ترویج می‌شود و جوانان جامعه ما از این محتوا استفاده می‌کنند و مسئولیت آن با عرض معذرت گردن تک تک شما بزرگواران و پیش از شما بر عهده بنده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها