معرفی کتاب؛

شناخت‌نامه شهید «منصور کلبادی‌نژاد»

کتاب شناخت‌نامه سردار شهید «منصور کلبادی‌نژاد» از سوی نشر «رسانش نوین» و با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به چاپ رسید.
کد خبر: ۴۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ - 14June 2020

شناخت‌نامه شهید «منصور کلبادی‌نژاد»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، شناخت‌نامه سردار شهید «منصور کلبادی‌نژاد» از سوی نشر «رسانش نوین» در 60 صفحه با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و خانواده این شهید عزیز در سال 1396 به چاپ رسید.

این کتاب به عناوین «تولد و زادگاه»، «تحصیلات»، «ازدواج»، آغاز فعالیت‌های انقلابی»، «حضور در جبهه»، «مجروحیت»، «شهادت»، «ویژگی‌های شهید»، «یادداشت‌های روزانه»، «یادداشت‌های ماهانه»، «زندگی‌نامه خودنوشت»، «وصایا و دست‌نوشته‌ها»، «سخن با پدر و مادر» و «درباره شهید کلبادی‌نژاد» می‌پردازد.

در بخشی از کتاب آمده است:

منصور کلبادی‌نژاد از خرداد 1362 سه ماه آموزش تخصصی فرماندهی را در پادگان امام حسین (ع) تهران گذراند.  وی با گذراندن این دوره آموزشی و تجارب شرکت در عملیات‌ها، توانست بهتر و دقیق‌تر وظایفش را انجام دهد و با کارآمدی، هدایت و فرماندهی گروهان را در اختیار او نهادند، سردار کلبادی‌نژاد از پانزدهم مهر 1361 تا بیست‌وششم آبان 1362 فرماندهی گروهان را در گردان حمزه سیدالشهدا (ع) بر عهده داشت.

نکته جالب توجه اینکه وی هنوز به سربازی نرفته بود، حضور در جبهه‌ها از 29/11/1362 تا 29/11/1364 دوره خدمت سربازی وی به‌شمار آمد. این نکته سبب شد گاهی نامش در اسنا نظامی به عنوان رزمنده یا پاسدار ثبت شود. بنابر اسناد موجود شهید کلبادی‌نژاد از 15/9/1360 در سپاه مشغول به خدمت شد.

در جبهه گردان امام حسین (ع) مأمن و مأوای منصور کلبادی‌نژاد بود که بعدها به گردان خط‌شکن معروف شد. رزمندگان گلوگاه غالبا در این گردان بودند و با پیوندی ناگسستنی داشتند. آن‌گونه که «وقتی شهید منصور پیغام می‌دادند که عملیات نزدیک است، همه بچه‌ها مینی‌بوس می‌گرفتند و به طرف جبهه‌ها حرکت می‌کردند.

پس از آن در عملیات قدس 1 از هفتم آذر 1362 تا نوزدهم فروردین 1364 جانشین گردان امام حسین (ع) انتخاب شد؛ پس از این تاریخ تا زمان شهادتش، بیست‌وهشتم اسفند 1366 به عنوان فرمانده گردان امام حسین (ع) در میدان رزم حضور داشت.

تلاش‌های شبانه‌روزی و دغدغه‌های رزمنده رشید اسلام، شهید منصور کلبادی‌نژاد را در چند تاریخ و چند عنوان به طور خلاصه می‌توان بیان کرد، چنان که شهید خود گفته است: «عملیات‌هایی که شرکت نمودم عبارتند از: تنگه چزابه، رمضان، والفجر1 و 4، و 6، بدر، قدس 1 و 2، والفجر8 و در چند مرحله کربلای 1 و 5، نصر4 و در چندین پاتک و خطوط پدافندی، ان‌شاءالله که خداوند به درگاهش قبول نماید».

اما آن‌چه که در لابه‌لای نزدیک به شش سال مجاهدت، او را از بسیاری دیگر متمایز می‌کند، راز رهایی وی از دنیاست که در کتار آن‌همه جاذبه برای دوست داشتن زندگی دنیایی و ادامه آن به‌راحتی به سوی شهادت پرکشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار