تنبیه دوباره ارتش بعثی در «دهلاویه» توسط شهید چمران و همرزمانش+ داده‌نما

نیرو‌های تحت امر شهید چمران ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۰ منطقه دهلاویه را از چنگال بعثی‌ها خارج کردند اما چند روز بعد یعنی ۳۱ خرداد، بعثی‌ها مجدداً توانستند آن را به اشغال خود درآورند؛ ولی این‌بار هم رزمندگان اسلام دست از مقاومت نکشیده و در ۲۷ شهریور در عملیاتی با عنوان «شهید مدنی»، دوباره اشغال‌گران را از خاک «دهلاویه» بیرون راندند.
کد خبر: ۴۰۱۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ - 15June 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «دهلاویه» نام روستایی در شمال غربی «سوسنگرد» است که امروز یکی از مناطق عملیاتی در دوران هشت سال دفاع مقدس به حساب می‌آید؛ منطقه‌ای که شهید «مصطفی چمران» پس از سال‌ها مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر، از آن‌جا به عرش اعلی پر کشید و آسمانی شد.

دشمن تا دندان مسلح بعثی هنگام تجاوز به خاک ایران، در این منطقه با مقاومت سرسختانه مدافعان وطن طی ۱۰ روز مواجه شد اما سرانجام، آن را اشغال کرد و از آن‌جا به سوسنگرد رسید.

نیرو‌های تحت امر شهید چمران ۲۶ خرداد سال ۱۳۶۰ این منطقه را از چنگال بعثی‌ها خارج کردند اما چند روز بعد یعنی ۳۱ خرداد، بعثی‌ها مجدداً توانستند آن را به اشغال خود درآورند ولی این‌بار هم رزمندگان اسلام دست از مقاومت نکشیده و در ۲۷ شهریور در عملیاتی با عنوان «شهید مدنی»، دوباره اشغال‌گران را از خاک «دهلاویه» بیرون راندند.

«دهلاویه» در سال ۱۳۷۴ مزین به یادمانی شد که امروز میزبان تعداد زیادی از زائران راهیان نور است؛ یادمان «دهلاویه» علاوه‌بر این‌که بیان‌گر رشادت‌های رزمندگان اسلام در این منطقه است، زندگی پُربار شهید مصطفی چمران را برای نسل‌های جدید به تصویر می‌کشد.

داده‌نمای زیر، بیان‌گر خلاصه‌ای است از آن‌چه که بر «دهلاویه» گذشته است.

دهلاویه؛ منطقه‌ای که حضور مجدد اشغالگران را تاب نیاورد + داده‌نما

مشاهده در اندازه کامل

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار