تأکید ترکیه بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا

وزیر خارجه ترکیه پس از دیدار با همتای ایرانی خود در پیامی در توئیتر بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم‌های آمریکا تأکید کرد.
کد خبر: ۴۰۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ - 15June 2020

تأکید ترکیه بر ضرورت ایستادگی مقابل تحریم‌های ضد ایرانی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، وزیر خارجه ترکیه عصر دوشنبه پس از ملاقات با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود توییتی منتشر و بر مخالفت با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و تداوم همکاری آنکارا با تهران تاکید کرد.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه در پیام خود در توئیتر نوشت:

«برادرم محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نخستین مهمان من طی «عادی‌شدن اوضاع» بود. ما یادداشت تفاهمی را در زمینه امور دیپلماتیک و مسائل کنسولی امضا کردیم. [توافق کردیم] مقابل تحریم‌های یکجانبه علیه ایران بایستیم. همه‌گیری کرونا به ما نشان داده که امروز بیش از هر زمان دیگری به همکاری و همبستگی نیاز داریم.»

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در استانبول نیز اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور بعد از بحران کرونا به تهران سفر خواهد کرد. چاووش اوغلو با اشاره به بحران همه گیری کرونا تاکید کرد، کرونا نشان داد که ما نیاز به همکاریهای بیشتر داریم و آنکارا آماده افزایش همکاریهای خود با ایران در مبارزه به کرونا و دیگر مسائل است.

چاووش اوغلو همچین از قصد دو کشور برای آغاز مجدد پروازها بین ایران و ترکیه از اول ماه آگوست (شهریور) 2020 خبر داد

وزیر خارجه ایران نیز در این نشست خبری گفت: «از برداران و خواهران در ترکیه ممنون هستیم که برابر تحریم‌های یکجانبه ایستادگی و مقابله کردند.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار