یکی از فرماندهان دفاع مقدس:

بهترین راه تجلیل از شهدا، ادامه دادن راه آنهاست

سردار «غلام‌عسگر کریمیان» گفت: بهترین راه تجلیل از شهدا که بزرگترین خواسته آنها هم است ادامه دادن راه آنهاست.
کد خبر: ۴۰۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ - 16June 2020

بهترین راه تجلیل از شهدا، ادامه دادن راه آنهاست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلام عسگر کریمیان» یکی از فرماندهان دفاع مقدس استان اردبیل در ویژه برنامه سالروز تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل و تجلیل از دانشجویان برگزیده مسابقه «دلنوشته‌ای برای شهید» امروز در سالن عطامهر دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل اظهار داشت: مجالس شهدا به خاطر شرف و عزت شهدا، مجالس معنوی‌ای هستند که کلاس درس ایثار نیز به شمار می‌روند.

کریمیان افزود: شأن و منزلت و مقام شهید به حدی است که گاه دشمنان انقلاب و اسلام هم لب به تحسین آن گشوده‌اند.

این آزاده دفاع مقدس گفت: با سیری در وصایای شهدا به این حقیقت می‌توان پی برد که شهدا در اوج بصیرت به مقام شهادت رسیده‌اند و این در وصیتنامه‌های آنان به خوبی دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه جنس فرهنگ دفاع مقدس از جنس فرهنگ غنی عاشوراست، ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس را در پیوند با عاشورا عنوان کرد و افزود: توصیه شهدا به تمسک به قرآن، دوری جستن از تفرقه، حفظ وحدت و انسجام، خدامحوری در کارها و داشتن اخلاص، داشتن روحیه خدمتگذاری به مردم، مردم داری، مردم نوازی، تکریم مردم، مردم بانی و دفاع از حقوق مردم، مردم یاری و حضور در صحنه است که اینها اهم خواسته‌های شهدا از مردم به ویژه مسئولان است.

کریمیان جوان‌گرایی و اعتماد به جوانان و نیز خود اتکایی و خود باوری را از دیگر توصیه‌های شهدا در وصیت نامه‌هایشان عنوان کرد و گفت: جوان گرایی و خود اتکایی دو رمز پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به رعایت این دو نکته تأکید کرده‌اند.

وی متذکر شد: تکلیف گرایی و عمل به رسالت از بزرگترین درس‌هایی است که شهدا با نثار جان خود آن را به ما آموختند و ما باید قدردان آموزه های شهدای عزیز باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار