امیرحسین بانكی‌پور پیشنهاد داد؛

کمیسیون ویژه «جمعیت و خانواده» تشکیل شود!

نماینده مجلس لزوم تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده را متذکر شد و تاکید کرد اراده مجلس یازدهم بر این مهم استوار است.
کد خبر: ۴۰۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ - 16June 2020

کمیسیون ویژه «جمعیت و خانواده» تشکیل شود!به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، امیرحسین بانکی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست‌های افزایش جمعیت بخوبی تبلیغ می‌شود یا خیر، در مصاحبه با «رادیو گفت‌وگو» اظهار داشت: قوانین تشویق کننده در این حوزه وجود نداشته و قوانین از دیرباز بر مبنای کاهش جمعیت نهادینه شده است.

وی افزود: در اجرا، فضایی حاکم است که کاهش جمعیت را متبلور می‌سازد.

بانکی‌پور با بیان اینکه باید باور خطرناک بودن کاهش جمعیت پدید آید، خاطرنشان کرد: از نخبگان انتظار داریم در این حوزه آینده نگر باشند.

وی یادآور شد: سال گذشته که سیل خوزستان به راه افتاد، برخی خبرنگاران از مسئولان استان پرسیدند مگر اداره هواشناسی پیش‌بینی نکرده بود و چرا سد زودتر باز نشد! ولی مسئولان گفتند در فضای خشکسالی، همه ما را متهم می‌کردند چرا در این شرایط آب پشت سد را هدر می‌دهید!

بانکی پور با بیان این مطلب افزود: مردم همواره شرایط لحظه‌ای را درک می‌کنند؛ امروز نیز مردم به جوانان بیکار و ناتوانی آن‌ها در امر ازدواج می‌نگرند و از سیاست افزایش جمعیت تعجب می‌کنند.

این نماینده مجلس نسبت به خطرات ۲۰ سال آتیِ کاهش جمعیت برای جامعه ابراز نگرانی و تاکید کرد مردم نسبت به این رخداد و آینده نگری آن بی اطلاعند.

بانکی پور در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با تاکید بر اینکه مقوله رشد جمعیت از کارهای اضطراری است، تصریح کرد: نباید شتابزده و عجولانه عمل کرد و از طرفی با کارهای دیر بازده نبایستی فرصت را از دست داد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست‌های کنونی مجلس تا امروز در مغایرت با سیاست‌های افزایش جمعیتی رهبر انقلاب بوده، گفت: وقتی هنوز اعتبارنامه نمایندگان تایید نشده بود، درخواست طرح «قانون جامع تعالی خانواده» را دادیم تا در اولویت مجلس یازدهم قرار گیرد.

بانکی پور از تله‌گذاری مدعیان کاهش جمعیت انتقاد کرد و گفت: این افراد تلاش می‌کنند حواس مجلس به این طرح‌ها جلب گردد تا از بودجه یا نقشه راه تعریف شده فاصله بگیریم.

وی یادآور شد: سال گذشته بیمه ناباروری به راحتی در مجلس قبل حذف شد؛ اما ما به طرح افزایش جمعیت شورایعالی انقلاب فرهنگی به شدت اعتقاد داریم. بدین منظور کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده باید تعریف شود تا هم و غم آن بر افزایش جمعیت متمرکز باشد و این اراده در نماینده‌ها و مدیران حاکم بر مجلس یازدهم دیده می‌شود.

بانکی‌پور با اعلام اینکه کمیسیون ویژه منجر می‌شود مجلس قبول کند گروهی باید بر مقوله افزایش جمعیت بپردازند، این قضیه را بعنوانِ یافتن حلقه مفقوده برای افزایش جمعیت تعریف کرد.

وی همچنین از نظر مساعد قالیباف در خصوص تشکیل کمیسیون ویژه جمعیت و خانواده خبر داد و تاکید کرد طرح این کمیسیون هفته آتی امضاهای لازم را دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار