تحولات یمن؛

ارتش دولت نجات ملی ۲ منطقه را در مرکز این کشور آزاد کرد

ارتش دولت نجات ملی یمن طی درگیری با نیروهای دولت مستعفی در مرکز این کشور، دو منطقه را در استان مأرب به کنترل خود درآورد.
کد خبر: ۴۰۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۴ - 16June 2020

ارتش دولت نجات ملی ۲ منطقه را در مرکز این کشور آزاد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، منابع میدانی در ارتش یمن (ارتش دولت نجات ملی) از سیطره نیروهای این ارتش بر دو منطقه در استان «مأرب» (شرق پایتخت) خبر دادند.

این منابع امروز سه شنبه به شبکه تلویزیونی المیادین لبنان گفتند که نیروهای مسلح یمن علاوه بر دو منطقه «الجُفره» و «الباطن» در مأرب، بخش‌هایی از منطقه «حلحلان» واقع در شهرستان «مجزر» (مرکز مأرب) را از نیروهای تحت امر دولت مستعفی پس گرفته‌اند.

به گفته این منابع، د‌ها نفر از نیروهای دولت مستعفی در درگیری‌های امروز در مناطق آزاد شده کشته یا زخمی شده‌اند. در همین ارتباط، منابع خبری شبکه الجزیره گفته‌اند درگیری‌ها در منطقه مجزر مأرب شدید بوده و همچنان ادامه دارد.

در جنوب یمن اما درگیری‌ها بین دولت مستعفی یمن و شبه نظامیان مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند تن از آن‌ها شد.

جبهه‌های درگیر یمن به ویژه در شمال و مرکز یمن طی بیش از یک ماه گذشته شاهد آرامش نسبی بود که امروز با از سرگیری حملات پهپادی ارتش یمن به جنوب غربی عربستان سعودی وارد فاز جدیدی شده است.

ارتش یمن بعد از توقف چند ماهه حملات موشکی و پهپادی خود علیه مواضع ائتلاف سعودی، در واکنش به حملات مستمر هوایی این ائتلاف و ممانعت از لغو محاصره، این حملات را از صبح امروز سه‌شنبه از سر گرفته است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار