آیت‌الله حسینی بوشهری:

امام صادق (ع) احیاگر حادثه عاشورا بودند

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: امام جعفر صادق (ع) هم در تعالیم گفتاری و هم در رفتار نسبت به احیاگری حادثه عاشورا تلاش بسیاری کردند.
کد خبر: ۴۰۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ - 17June 2020

امام صادق (ع) احیاگر حادثه عاشورا بودبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیت الله «سیدهاشم حسینی بوشهری» غروب سه‌شنبه در همایش بین المللی مجازی «نهضت حسینی در مکتب امام صادق (ع)» که در مؤسسه رواق تاریخ و اندیشه معاصر برگزار شد، نقش امام صادق (ع) را در احیا و بزرگداشت سید و سالار شهیدان قابل توجه دانست و اظهار داشت: تلاش جهت زنده نگه‌داشتن حادثه عاشورا امری ضروری است.

وی سیره معصومین (ع) ازجمله وجود مقدس امام صادق (ع) را از عوامل اساسی در ماندگاری حادثه عاشورا برشمرد و گفت: امام سجاد (ع) که در حادثه عاشورا حضور داشتند، ۴۰ سال نام و یاد سید و سالار شهیدان را زنده نگه داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه امام صادق (ع) هم در تعالیم گفتاری و هم در رفتار نسبت به احیاگری حادثه عاشورا تلاش جدی داشتند، افزود: از تعالیم گفتاری ایشان صادر کردن زیارت اربعین است که زیارتی ماندگار در طول تاریخ به شمار می‌رود.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امام صادق (ع) چهار هزار شاگرد تربیت کردند تا با فرهنگ عاشورا و اهداف حسین بن علی (ع) آشنا شوند؛ چرا که امام حسین (ع) یک هدایتگر و اصلاح‌گر جامعه بودند و امام صادق (ع) با آن کرسی تدریس و با آن فراوانی شاگردانی که داشتند چه در سطح عموم جامعه و چه در میان نخبگان همان اهداف امام حسین (ع) را دنبال کردند و توانستند نهضت حسین بن علی (ع) را زنده نگه دارند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار