یحیی سریع:

دست‌نشانده‌های ائتلاف سعودی عامل انفجار وضعیت در بیضاء هستند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، تعرض به مواضع ارتش یمن در «ردمان» استان «البیضاء» با حمایت مستقیم ائتلاف سعودی انجام شده است.
کد خبر: ۴۰۱۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ - 18June 2020

دست‌نشانده‌های ائتلاف سعودی عامل انفجار وضعیت در بیضاء هستندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن ساعات پایانی شب گذشته ابزارهای ائتلاف متجاوز را به «انفجار وضعیت نظامی» در شهر «ردمان» منطقه «آل عواض» در استان البیضاء (در شرق یمن) متهم کرد و آنها را مسؤول حمله به مواضع ارتش و کمیته‌های مردم و غیرنظامی در این شهر دانست.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع گفت: آنچه امروز در ردمان رخ داد تجاوز واضح و آشکار به غیرنظامیان و ارتش و کمیته‌های مردمی بود. مزدور «یاسر العواضی» با پشتیبانی همه جانبه ائتلاف متجاوز اقدام به تعرض به شهروندان و مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی کرد.

وی ادامه داد، این مزدور بدون هیچ توجیهی به جز همراهی با ائتلاف و اجرای دستورکارهای آن سعی در منفجر کردن وضعیت در این منطقه را دارد.

سریع گفت: پس از انفجار وضعیت از سوی این مزدور با حماس مستقیم کشورهای متجاوز، مقابله با او و دفاع از شهروندان و حفظ کشور حتمی شد.

وی به اهالی استان البیضاء اطمینان خاطر داد که نیروهای مسلح یمن در کنار آنها و برای حمایتشان ایستاده است و از تمامی قبایل البیضاء و اهالی رمان خواست علیه راهزنان و ابزارهای ائتلاف متجاوز بایستند.

ردمان دیروز شاهد درگیری و تبادل آتش شدید میان ارتش یمن و برخی نیروهای قبیله‌ای بود.

یاسر العواضی کشته شدن یک زن به نام «جهاد الاصبحی» در ردمان را به بهانه خود برای بر هم زدن وضعیت در این منطقه قرار داده و روایتی متفاوت درباره کشته شدن این زن ارائه کرده است.

این در حالی است که «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی در ماه می گذشته اعلام کرد، عناصر القاعده در «الطفه» استان بیضاء در یک جنایت شش غیرنظامی از جمله یک نفر از «آل اصبحی» را کشتند و پس از آن در منزل جهاد اصبحی پناه گرفتند. نیروهای امنیتی این عناصر القاعده را تعقیب کردند و جهاد الاصبحی در این میان به طرز مشکوکی کشته شد. صنعاء هیأتی برای تسلیت فرستاد و اعلام کرد، با تشکیل کمیته‌ای برای روشن شدن وضعیت موافق است.

برخی تحلیلگران یمنی، این اتفاق را به توطئه از پیش برنامه‌ریزی شده برای به راه انداختن جنگ داخلی در این منطقه یمن برای تضعیف دولت نجات ملی یمن و حمایت از نیروهای ائتلاف سعودی می‌دانند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار