تاکید بر وحدت امت اسلامی اولین نقطه اشتراک رمضان عبدالله و سردار سلیمانی بود

معاون اسبق وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه تاکید بر وحدت امت اسلامی نقطه اشتراک رمضان عبدالله و سردار سلیمانی بود، گفت: مرحوم رمضان عبدالله علاوه بر اینکه شخصیت سیاسی و مقاومتی بود، شخصیت فرهنگی بود.
کد خبر: ۴۰۲۱۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷ - 20June 2020

تاکید بر وحدت امت اسلامی اولین نقطه اشتراک رمضان عبدالله و سردار سلیمانی بودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‎پرس، حسین امیرعبدالهیان معاون اسبق وزارت امور خارجه در مراسم بزرگداشت رمضان عبدالله دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه مشترکاتی را در سردار سلیمانی و مرحوم رمضان عبدالله وجود دارد و باید از آن مشترکات یاد کنیم، اظهار داشت: اولین اشتراک، دغدغه و نگرانی هر دو بزرگوار به وحدت امت اسلامی بعنوان یکی از اساسی ترین راه‌ها برای پیروزی فلسطین بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید سردار سلیمانی به معنای واقعی شهید قدس است، گفت: هردو بزرگوار وقتی می خواستند در مورد فلسطین سخن بگویند و عمل کنند فلسطین را در قطعه موزاییک فلسطین تحلیل نمی کردند و از سطح بین المللی منطقه ای و داخلی تحلیل می‌کردند و با وسعت دید تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار می‌دادند.

امیرعبدالهیان با تاکید بر اینکه رمضان عبدالله به معنای واقعی بر این باور بود که تنها راه حل اساسی برای آزادی قدس شریف و ایجاد کشور واحد فلسطینی در سرتاسر سرزمین فلسطین به پایتختی قدس مقاومت است و این باور همه شهدای مقاومت بود، افزود: ایمان به اینکه مقاومت تنها راه است رمز اساسی پیروزی قدس و‌ رمز اساسی آن جمله مقام معظم رهبری است که فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۰ سال آینده را نخواهد دید.

وی با تاکید بر اینکه مرحوم رمضان عبدالله علاوه بر اینکه شخصیت سیاسی و مقاومتی بود، شخصیت فرهنگی بودند، گفت: نگاه فرهنگی سردار سلیمانی همچون مرحوم رمضان عبدالله و سید حسن نصرالله، آن قدر قوی بود که ایشان همان هفته های اولیه پس از آن سخنرانی ایشان که گفته بودند داعش تا سه هفته دیگر نابود خواهد شد، تأکید داشتند که در حوزه تعمیق فرهنگی مقاومت باید در کشورهای اسلامی اقدامات جدی صورت گیرد تا دستاوردهای مقاومت در مبارزه با صهیونیسم و تروریسم تثبیت شود.

معاون اسبق وزارت امور خارجه ضمن اشاره به اینکه نگاه مرحوم رمضان عبدالله به مباحث ریشه ای و دقیق سیاسی و بین المللی کمک کرد که ایشان هیچ وقت راه را گم نکند و از مسیر مقاومت فاصله نگیرد وجدا نشود تصریح کرد: ایشان توجه ویژه ای به حفظ کیان امت اسلامی داشتند و فلسطین را فقط در فلسطین و غرب آسیا نمی دیدند و فلسطین را در بین امت اسلامی در جهان می‌دیدند وبرنامه به بزرگی امت فلسطین در ذهن ایشان نقش بسته بود و توانستند مقاومت را به پله هایی بالاتر ارتقا دهند.

امیرعبداللهیان خطاب به مثلث حکام عربستان سعودی، امارات و بحرین، گفت: این مثلث بدانند که سخن گفتن از عادی سازی روابط هیچ کمکی به امنیت عربستان، بحرین و امارات در درجه اول و هیچ کمکی به امنیت منطقه ژئوپلیتیک و ژئو استراتژیک غرب آسیا نخواهد کرد.

معاون اسبق وزارت امور خارجه با بیان اینکه حاکمان عربستان سعودی که تا عمق باتلاق یمن غرق شده‌اند باید بدانند که رژیم نامشروع اسرائیل هیچ آورده مثبتی برای عربستان سعودی و منطقه نخواهد داشت، گفت: امارات متحده عربی باید بداند که بازی کردن در نقش حلقه پنهان اسرائیلی و عربی نه تنها کمکی به حل مسئله فلسطین نمی‌کند بلکه با این رفتار خودشان با آتش بازی می کنند و با امنیت امارات و منطقه بازی می‌کنند.

امیرعبدالهیان ادامه داد: رژیم صهیونیستی همواره نشان داده که هر موقع فرصت کرده جز جنگ طلبی و کشتار و تجاوز هیچ منطق دیگری نداشته است. این مسئله یکروز در صحرای سینا، یک روز در جنوب لبنان و یک روز در فلسطین رخ داده و اگر حاکمان برخی از کشورهای عربی دقت نداشته باشند این ناامنی، چپاول و تجاوز می تواند متوجه کشورهای همسایه ما باشد.

وی افزود: به کشورهای همسایه خودمان نصیحت می کنیم که به جای تمرکز بر رژیم صهیونیستی بر سرمایه مردم خودشان امت اسلامی و تلاش برای کمک به مردم فلسطین تمرکز کنند.

امیرعبدالهیان با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی در بدترین و مقاومت در بهترین شرایط خود به سر می‌برد، تصریح کرد: مقاومت امروز در اوج قله پایداری خودش قرار دارد اگر صهیونیست ها تردید دارند می‌توانند مقاومت را بیازمایند ولی توصیه می‌کنیم که یک بار دیگر این آزمایش و خطا را تکرار نکنند چون مجبور خواهند شد که بیش از گذشته عقب‌نشینی و شکست مفتضحانه خود را تجربه کنند.

وی با بیان اینکه صهیونیست ها و حاکمان عربستان سعودی که در طرف غیرسازنده تحولات منطقه قرار دارند امیدشان به ترامپ است، اظهار داشت: ترامپی که امروز حقوق بشر را در سراسر آمریکا نقض کرده و نشان داده که به ابتدایی ترین مسائل انسانی پایبند نیست و با مشکلات بسیاری مواجه است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار