گذری کوتاه بر زندگی‌نامه شهیدان «غلامحسین وکیلی قاسم آباد» و «محمدحسن زارع ده آبادی»

شهید «غلامحسین وکیلی قاسم آباد» به‌عنوان بسيجي راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در اول تير 1361، به جمع هم‌رزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۰۲۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ - 21June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت گرامی‌داشت «چهلمین سالگرد دفاع مقدس» به معرفی شهدای استان یزد به صورت روزشمار شهادت می‌پردازیم. در اولین روز از تیر، دفتر زندگی دو تن از شهدای یزد را گشودیم که از نظرتان می‌گذرد:

 

شهید «غلامحسین وکیلی قاسم آباد»

گذری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «غلامحسین وکیلی قاسم آباد» و شهید «محمدحسن زارع ده آبادی»

شهید «غلامحسین وکیلی قاسم آباد»، در سوم فروردین 1344، در روستای تاج‌آباد از توابع شهرستان خاتم به دنیا آمد. پدرش غلامحسین، كشاورزی می كرد و مادرش صغری نام داشت.

دانش‌آموز سوم متوسطه در رشته انسانی بود. به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. اول تیر 1361، با سمت تك‌تیرانداز در شلمچه بر اثر اصابت گلوله كالیبر 50 به سر و گردن، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شهر هرات از توابع شهرستان زادگاهش واقع است.

شهید «محمدحسن زارع ده آبادی»

گذری کوتاه بر زندگی‌نامه شهید «غلامحسین وکیلی قاسم آباد» و شهید «محمدحسن زارع ده آبادی»

شهید «محمدحسن زارع ده آبادی» در دهم دی 1340، در محله ده‌آباد از توابع شهرستان میبد به دنیا آمد. پدرش حسین، كشاورز بود و مادرش معصومه جان نام داشت. تا چهارم ابتدایی درس خواند. كارگر بنایی بود. در كویت فروشندگی نیز می‌كرد. به عنوان سرباز شهربانی در جبهه حضور یافت.

سرانجام در یكم تیر 1362، با سمت تك‌تیرانداز در بانه هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار