سردار باقرزاده:

وجود 50 شهید و 120 جانباز تفحص در کشور/ صلیب سرخ نقش تسهیل کننده را ایفا کند

در جریان تفحص تاکنون 50 نفر به درجه رفیع شهادت نائل شده ‌و 120 نفر جانباز شده‌اند که مین‌های خنثی نشده و مواد منفجره عامل اصلی شهادت و جانبازی این افراد است.
کد خبر: ۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۰ - 30September 2013

وجود 50 شهید و 120 جانباز تفحص در کشور/ صلیب سرخ نقش تسهیل کننده را ایفا کند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در آیین تبادل شهدا که امروز در شلمچه انجام شد، گفت: استقبال مردم و مسئولان نشانگر ادامه داشتن راه شهدا و ایثارگران دفاع مقدس است، ما در جنگ تحمیلی از آرمانهای انقلاب دفاع کردیم و در راه آنها ثابت قدم خواهیم ماند.

باقرزاده با تاکید بر ادامه تفحص شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: شهدا با بازگشت خود گرد غربت را زدوده و به میهن اسلامی باز میگردند.

وی با بیان اینکه در این مرحله از تبادل پیکر 46 شهید به مقامات ایرانی تحویل داده شد، اظهار کرد: اجساد 203 سرباز عراقی نیز تحویل مقامات این کشور شد که 199 تن از این اجساد در خاک عراق کشف شده و در همان کشور به مقامات عراقی تحویل داده شدند و 4 جسد دیگر نیز در تبادل صبح امروز در پایانه مرزی شلمچه تحویل داده شدند.

باقرزاده خاطرنشان کرد: بین ایران و عراق همکاری مناسبی را در زمینه تفحص وجود دارد اما مسائل امنیتی کشور عراق گاهی در این زمینه مشکل ساز میشود، به عنوان مثال برخی گروههای تروریستی این کشور انجام عملیات تفحص در برخی نقاط را مختل میکنند.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، بیان کرد: امروز دهمین مرحله از تبادل بعد از سقوط رژیم بعث انجام گرفته است.

باقرزاده نقش صلیب سرخ را به عنوان هماهنگکننده موثر دانست و گفت: صلیب سرخ میتواند کمک مناسبی را در جهت تسهیل امور انجام دهد.

وی با بیان اینکه مرحله اول تشییع 14 مهر و همزمان با شهادت امام جواد (ع)، انجام میشود اظهار کرد: مرحله دوم 23 مهرماه و همزمان با روز عرفه و مرحله سوم نیز ماه محرم خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار