معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی:

ایستادگی جمهوری اسلامی در برابر دنیای استکبار، در دفاع مقدس متجلی شد

حسن جعفری با تأکید بر اینکه مقابله و مبارزه با دنیای استکبار یکی از ویژگی‌های دفاع مقدس بود، گفت: دفاع مقدس ثابت کرد که می‌توان با دست خالی در برابر زورگویان ایستادگی کرد و پیروز شد؛ بر همین اساس این ویژگی مهم باید ضمن تبیین، به عنوان یک راهبرد اساسی در اداره کشور مورد توجه مسئولین قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹ - 23June 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سومین جلسه هماهنگی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «حسن جعفری» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری این استان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر این ستاد، مسئولین استانی و اعضای ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس در مشهد برگزار شد.

جعفری در این نشست اظهار داشت: همه ما مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم و اگر به دنبال آن هستیم تا دِین خود را به آنها ادا کنیم باید در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعد گام برداریم.

وی افزود: باید از تمام ظرفیت‌ها و ابزاری که در اختیار دستگاه‌های اجرایی به ویژه فرمانداری‌ها وجود دارد در راستای گرامیداشت حماسه‌آفرینان خراسانی دفاع مقدس استفاده کرد و استان خراسان رضوی را به عنوان مهد شهیدان به نسل جدید معرفی کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی تأکید کرد: فضای فعلی جامعه این نیاز را دارد که فرهنگ دفاع مقدس در آن نهادینه شود؛ بر همین اساس ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با توجه به این مهم تمام ظرفیت‌ها را برای بزرگداشت این حماسه بسیج کند.

وی سپس به بررسی ویژگی‌های دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم دفاع مقدس که پیروزی رزمندگان اسلام را به همراه داشت پیروی محض از فرمایشات امام خمینی (ره) بود. رزمندگان اسلام در آن دوران تبعیت محض از امام خمینی (ره) داشتند.

جعفری ادامه داد: بسیج مردمی در ابعاد مختلف برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در قبال دفاع مقدس یکی دیگر از ویژگی‌های این حماسه ماندگار بود که باید این نقش به جامعه منعکس شود.

این مسئول خودباوری و ایثار و از خودگذشتگی را از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس دانست و مسئولین و مدیران را به الگو قرار دادن این تفکر توصیه کرد.

جعفری در پایان تصریح کرد: مقابله و مبارزه با جهان یکی دیگر از ویژگی‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود. دفاع مقدس ثابت کرد که می‌توان با دست خالی در برابر زورگویان ایستادگی کرد و پیروز شد که امروز ضمن تبیین این ویژگی مهم، باید به عنوان یک راهبرد اساسی در اداره کشور مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

غافل کردن مردم از داشته‌های ایمانی راهبرد دشمن است

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ابراز داشت: ایران اسلامی 40 سال پیش مورد تجاوز بدخواهان قرار گرفت. هدف کانونی جنایتکاران از تهاجم به کشورمان براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود و بر این اراده‌ بودند که اتحاد ملت و هیمنه اسلام را که در عصر امام خمینی (ره) به اوج رسیده بود یکبار دیگر به چالش بکشند.

وی افزود: اما با گذشت 40 سال از این حماسه جاوید، به کوری چشم دشمنان انقلاب اسلامی ماندگار شد و به اوج اقتدار رسید. آنچه دشمنان خواستند نشد و آنچه امام خمینی (ره) و امت حزب‌الله خواستند در صحنه تجلی پیدا کرد که بابت این نعمات باید شاکر خداوند بود.

این مسئول در ادامه سخنانش با تأکید بر لزوم گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس بیان داشت: وظیفه آحاد مردم است که این حماسه ماندگار و این مناسبت ملی را گرامی بدارند. دشمنان به دنبال آن هستند تا دفاع مقدس را که تجربه انقلاب اسلامی است ناچیز جلوه دهند تا از داشته‌های خود غافل شوند؛ بر همین اساس هوشیاری اقشار مختلف مردم و یادآوری این حماسه جاوید این توطئه دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.

وی در ادامه به شعار «ما قوی هستیم» به عنوان شعار چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: دستورالعمل‌های ارسالی از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس واصل و بومی‌سازی شده و در اختیار همه مجموعه‌های اثرگذار قرار گرفته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در پایان گفت: دریافت برنامه و بومی‌سازی آن، تدوین برنامه‌های استانی، تصویب برنامه‌های استانی و ابلاغ به دستگاه‌ها، برگزاری کمیته‌های تخصصی ستاد گرامیداشت دفاع مقدس، انجام اقدامات رسانه‌ای و تبلیغی، فعال‌سازی ستاد گرامیداشت دفاع مقدس در دستگاه‌ها و شهرستان‌ها، هماهنگی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و کنگره 18 هزار شهید استان در راستای اجرای بهتر مأموریت‌ها از جمله اقداماتی است که در بازه زمانی دو ماهه توسط ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان صورت گرفته است.   

در دستور کار قرار گرفتن دستورالعمل‌های ابلاغی و بومی‌سازی آن، برجسته کردن چهلمین سالگرد دفاع مقدس در تمام برنامه‌ها در طول سال جاری، برگزاری منظم جلسات ستاد گرامیداشت دفاع مقدس در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران، استفاده حداکثری از تمام امکانات و ظرفیت‌ها در سطح استان در راستای بزرگداشت دفاع مقدس، برگزاری ویژه برنامه‌های خلاقانه در راستای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام سطح استان، تجلیل از رزمندگان و تأمین هزینه‌های تولیدات فرهنگی از محل بند (چ) از مصوبات این نشست بود.

در ابتدای این جلسه ادارات‌کل آموزش‌و‌پرورش، فرهنگ ‌و ‌ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا به نمایندگی از دستگاه‌های اجرایی استان و همچنین شهرستان‌های مشهد، سبزوار، کاشمر، تربت جام گزارشی از اقدامات صورت گرفته و همچنین برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها