چهلمین سالگرد دفاع مقدس؛

شهید «موسی نظری»: برادران حزب‌الله در هر كجای دنیا برای شما بهترین دوستان هستند

در فرازی از وصیت‌نامه شهید «موسی نظری» آمده است: «برادران حزب‌الله در هر كجای دنیا برای شما بهترین دوستان هستند؛ آن‌ها قلب امام را شاد و انقلاب را ارزش می‌دهند و این چیزی است كه همگی عملاً دیده و باور داریم إن‌شاءالله تعالی.»
کد خبر: ۴۰۲۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲ - 23June 2020

شهید «موسی نظری»: برادران حزب‌الله در هر كجای دنیا برای شما بهترین دوستان هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وصیت‌نامه سردار شهید «موسی نظری» از شهدای شهرستان نکا را از نظر می‌گذرانیم.

سردار شهید «موسی نظری» در تاریخ هشتم اسفند 1323 در روستای میانگله شهرستان نکا متولد شد و در تاریخ 19 اسفند 1364 در عملیات والفجر هشت در منطقه غملیاتی فاو به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

بسمه تعالی

قال رسول‌الله: «فَاطِمَهُ بَضْعَهٌ مِنِّی فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی» فاطمه جگرگوشه من است. هر كس او را اذیت كند، مرا اذیت كرد. كسی كه او را دوست بدارد، مرا دوست داشته است.

قال رسول‌الله: مردی از قم به پا خیزد، مردم را به حق می‌خواند. تعداد زیادی دعوتش را لبیك می‌گویند. مثل آهن‌های آب‌دیده در اطرافش استوار می‌مانند. إن‌شاءالله وعده خدا و رسول حقیقت و حق پیروز است و باطل رفتنی خواهد بود.

قسمتی از وصیت‌نامه این‌جانب، حقیر، موسی نظری فرزند آقای عیسی اهل ساكن روستای شهیدپرور و پیرو خط امام میانگه، سلام علیكم و رحمة­الله و بركاته. بار پررودگارا از پیشگاه باعظمت می‌خواهم بازیابی كه او را وسیله قرائت ذكر خود و خواندن كتاب خود و به جای آوردن شكر خود را قرار دادی و این شب سرنوشت‌ساز در كنار اروندرود و در كنار دریای خون پاكان و شهیدان اعتراف كنم یك عمر گناه و معصیت تو را انجام دادم. از فرمان تو سرپیچی كردم.

ظلم و ستم به خود كردم ولی در این هنگام تو را به شهادت می‌گیرم كه از كردارهای بد خود پیشمانم و همانند جناب حر ریاحی وارد جنود حضور اباعبدالله شدم. خدایا تو را به خون پاك 72 تن یاران باوفای حسین مظلوم و تو را به خون تمام یاران باوفای امام عزیزمان ما را از گناهان پاك و امام زمانِ ما را از ما راضی و تمامی امت اسلام مخصوصاً تمامی برادران و خواهران حزب‌الله منطقه مازندران را از ما راضی و خشنود بگردان.

خدایا بعد از حق خودت، حق پدر و مادر را بگردان ما نهادی و همچنین حق همسایگان را كه بسیار تأكید فرمودی. خدایا تو را به مقام مادر سادات و تو را به مقام پیامبر اكرم و علی پدران امت اگر حقی از آن‌ها توسط ما ضایع شده است، خودت آن‌ها را جبران بفرما و همچنین حق همسر و فرزندان كه خود كتابی است مفصل. خدایا عنایتی كن وسیله رضایت همگان را برای ما مهیا و عاقبت همه ختم به خیر بفرما. خدایا، خداوندا! تو را قسمت می‌دهم به عظمت و جلالت ما را از پیروان خط اصیل امامان پیر جماران قرار بده و چهارده معصوم پاك را شفیع‌مان قرار بده.

اما پدر و مادر گرامی‌ام! شما حقی كه در قرآن توسط خداوند متعال بر گردن ما پیدا كرده‌اید، این فرزند حقیر و گنهكار شما همانند احكام دیگر قرآن نتوانستیم به نحوی كه شایسته شماست، انجام بدهم ولی إن‌شاءالله در این برنامه و طرح جدید یعنی راه شهیدان را پیمودن به لقاء خدا رسیدن امیدوارم كه با این شهادتم شما پدر و مادر مهربان و عزیز و گرامی! و همچنین برادر با جان برابرم آقای یونس آقا و همسر بسیار گرامی و تك­تك فرزندان و نور چشم‌هایم را در پیشگاه باعظمت خدای بزرگ و انبیاء و معصومین علیه‌السلام روسفید كنم و شما هم بعد از شهادت بنده با رعایت اخلاق اسلامی و حقوق مردم و حق خدا و رسول ما را در پیشگاه باعظمت خداوند تبارك و تعالی و ائمه معصومین علیه‌السلام در فردای قیامت روسیاه نفرمایید.

آری برادران و خواهران! إن‌شاءالله تمام مقصود ما هدف‌های مكتب ما و اجرای احكام خداوند بزرگ است و تنها برای همین مقصود و منظور سر و تن را در مقابل گلوله‌های سلاح‌های سنگین و سبك دشمن می‌دهیم و همانند حضرت حسین (ع) از جلوی رگبار آتش مسلسل‌هایمان پاره پاره كنیم و تا ظلم و فتنه در عالم وجود داشته باشد این روش امام‌گونه ما ادامه خواهد داشت در جبهه‌ها رزمندگان راه‌گشایی می‌كنند.

امت حزب‌الله هم از همین راه پربركت خود ادامه دهید و از كاروان حضرت امام حسین (ع) و زینب كبری سلام‌الله علیها عقب نمانید و گرنه خدای ناكرده زبانم لال شیطان لعین و یزید ملعون می‌شوید و روز عاشورا به پایان می‌رسد و تاریخ ما می‌مانیم و نامه اعمال ما می‌مانیم و تصمیم خداوند متعال و روز حساب و روز عظمی محشر كه در آن‌جا با كدام دسته و گروه محشور خواهیم بود. همین امروز بیداری ما در اطاعت از امر امام و اطاعت امر از ولایت فقیه است تا إن‌شاءالله با عمل به فرامین امام عزیز ما در پیشگاه باعظمت امام زمان عجل‌الله عزیز باشم و مورد شفاعت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله علیها و معصومین علیه‌السلام قرار بگیرم.

اما به شما نور دیدگان امام و امیدهای آینده انقلاب جوانان شجاع و غیور همیشه در پیكار یعنی بازوهای پرقدرت و پرتوان انقلاب و رهبر و ای كاسبان آبروی اسلام یعنی برادران بسیجی شمع همیشه تا آخر انرژی خود می‌سوزد و حتی اطراف خود را هم می‌سوزاند و نور می­‌دهد. امروز اسلام محمدی ما به نور شما افتخار دارد شما باید همچنان بسوزید و تا آخرین قطره خون و تا آخرین ریال ته كیسه خود و تا آخرین نفس خود از كمك به خدا و قرآن و پیامبران و امامان و ولایت فقیه و همكاری به رهبری عظیم‌شان انقلاب دریغ نورزیده بلكه جامعه اسلامی را هم در این راه هدایت و حمایت بفرمایید.

یعنی تقوا تقوا تقوا را در زندگی پیشه خود كنید و محیط اسلام را همانند حرم‌سرای پیامبر اكرم پاك و مطهر نگه دارید و از تعصب و مردانگی و قدرت خود در جهت پاك كردن محیط اسلامی استفاده كنید و از صوت حمیر عقب نروید و همچنان محكم باشید كه گویی امام زمان (عج) مثل یك دوست همه ما همراه شما است و شما خجالت می‌كشید كه محیط اسلام و محیط قرآن پاك نباشد. برادران حزب‌الله در هر كجای دنیا برای شما بهترین دوستان هستند آن‌ها قلب امام را شاد و انقلاب را ارزش و قرآن را آبرو می‌دهند و باعث آبروی قرآن می‌شوند و این چیزی است كه همگی عملاً دیده و باور داریم إن‌شاءالله تعالی.

همسر گرامی و فرزندان بسیار عزیز! بعد از من پدر شما امام امت و مادر شما انقلاب اسلامی است. امیدوارم خداوند به پدر و مادر شما یعنی امام عزیز و انقلاب اسلامی طول عمر و عزت در این دنیا عطا فرما إن‌شاءالله و تعالی و شما هم هرگز دامن قرآن و عترت را رها نكنید زیرا امانت رسول‌الله است. این امانت‌ها را خیانت نكنید و محكم نگه داشته و به آن‌ها عمل نمایید.

و شما برادران و سروران عزیز اعضای انجمن اسلامی و بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روستایم! بر شما است كه بعد از شهادتم رسالت تبلیغاتی و انقلابی و مذهبی خود را از ایام مراسمات و تعزیه­‌داری بنده نهایت بهره‌برداری مذهبی و دینی را برده و پیام خون شهیدان تا آخرین قطره را به جای خود انتقال بدهید و از شما انتظار فراوان دارم در مزار من حداقل هفته‌ای یك بار غروب روزهای پنج‌شنبه تشریف بیاورید و در كنار قبر مطهر شهیدان برای ما از خدا طلب عفو و بخشش گناهان بكنید و در برپایی مراسم من اختیار كامل و برنامه آن به دست خود شما برادران عزیز انجمن اسلامی و پایگاه بسیج است. هر طور كه صلاح می‌دانید بعد از شهادتم عمل نمایید إن‌شاءالله رضای خداوند در آن است.

راجع به بدهی‌های من وصی و ناظران من طبق وصیت‌نامه‌ای كه در خدمت حاج آقا محمدی لائینی با حضور پدر و مادر همسر و تعدادی از حاضرین و برادران تنظیم گردیده عمل نموده چنانچه چیز تازه دیگر نیز به وجود آمده، آن‌ها طبق احكام اسلام و قرآن به آن عمل كنند و با علما متبحّر مشورت نمایند و رفع مشكل نماید.

در پایان زیاد آرزو داشتم فرزندان شجاع از پسر و دختر داشته بودم تا پسران خودم را با دست خود لباس بسیجی و رزمی به تن ایشان بپوشانم و در راه خدا همانند حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام، امام حسین، حضرت قاسم‌بن‌حسن و جوان رعنای امام حسین و حضرت علی‌اكبر به میدان جنگ با دشمنان دین قرآن خدا بفرستم و لذت ببرم و همچنین در تربیت دختران آرزو داشتم كه همانند زینب (ع) و سكینه، ام‌كلثوم و رقیه و حضرت فاطمه (س) با رعایت مسائل دینی و مذهبی آبروی اسلام و قرآن امیدوارم نگهدار واقعی آن خدای مهربان خود نگهدار همه مردان و زنان اسلام باشند.

والسلام علیكم ورحمة‌الله

12/12/64

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار