عضو انصارالله یمن:

لحن سعودی‌ها با حملات نظامی یمن تغییر کرده است

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن حملات تلافی‌جویانه ارتش این کشور به خاک عربستان را دفاع از خود دانست و گفت که ائتلاف سعودی با ایجاد تفرقه و اختلاف به دنبال اجرای توطئه خود در جنوب یمن است.
کد خبر: ۴۰۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ - 23June 2020

لحن سعودی‌ها با حملات نظامی یمن تغییر کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «محمد البُخیتی»، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن حملات تلافی‌جویانه اخیر ارتش این کشور به عمق خاک عربستان سعودی را دفاع از خود و مشروع دانست.

ارتش یمن سه‌شنبه اعلام کرد که در پاسخ به محاصره این کشور و حمله به یمنی‌ها از سوی ائتلاف سعودی، مناطقی در پایتخت و جنوب غربی عربستان سعودی را هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده است که بر اثر آن، چند انفجار در شهر ریاض رخ داده است.

محمد البخیتی در گفت‌وگو با شبکه المیادین لبنان گفت که کشورهای متجاوز و اشغالگر محاصره یمن را شدید‌تر کرده و مانع از ورود مشتقات نفتی و سوخت به این کشور می‌شوند.

وی ادعای ائتلاف سعودی مبنی بر رهگیری و انهدام موشک‌ها و پهپادهای یمن در آسمان عربستان را رد کرد و گفت که همه این پهپادها و موشک‌ها به اهداف تعیین شده خود اصابت کرده و هیچ یک از آن‌ها ساقط نشده است.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با بیان اینکه همه اهداف تعیین شده، نظامی بودند، گفت که عملیات امروز (عملیات بازدارندگی چهار) توانایی یمن بر حمله به اهداف در عمق خاک عربستان را نشان می‌دهد.

البخیتی گفت که همه گزینه‌ها در برابر ارتش یمن مطرح است و تسلیحات این کشور مدام در حال توسعه است و حملات آتی دردناک‌تر و اهداف تعیین شده، حساس‌تر خواهد بود.

وی در چرایی تأخیر در اعلام عملیات امروز گفت که هدف از این حملات نه به دلیل در تنگنا قرار دادن عربستان سعودی که بیشتر به دلیل ارسال پیام بود و دولت نجات ملی یمن بیش از آنکه به بیداری وجدان محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی و همتای اماراتی او دل ببندد، بر توسعه توانمندی‌های دفاعی خود امیدوار است.

با این حال این عضور دفتر سیاسی انصارالله گفت که لحن و ادبیات سعودی‌ها در برابر یمن تغییر کرده و بیشترین تغییر در رابطه با مواضع نیز مربوط به اماراتی‌هاست.

بخیتی دلیل این تغییر در لحن و مواضع متجاوزان سعودی و اماراتی را موفقیت عملیات‌های نظامی ارتش یمن دانست و گفت که موازنه قدرت به نفع یمن در این کشور در حال تغییر است.

وی به سعودی‌ها و اماراتی‌ها هشدار داد و گفت که ریاض و ابوظبی چیزهای زیادی برای از دست دادن در جنگ یمن دارند، حال آن که وضعیت این کشور عکس وضعیت متجاوزان است.

این مقام یمنی در بخشی از سخنان خود به اوضاع در جنوب یمن و درگیری بین دولت مستعفی (هم‌سو با ریاض و) و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب شورای انتقالی جنوب (هم‌سو با امارات) اشاره کرد و گفت که همه دعواها و اختلافات بین متحدان و نیروهای نیابتی آن‌ها در جنوب، بر سر تقسیم منابع یمن است.

وی با این پرسش که چرا عربستان سعودی به عنوان سرکرده ائتلاف متجاوز به شورای انتقالی جنوب اجازه داده، بر استان جزیره‌ای سُقُطری سیطره یابد، اظهار داشت امارات و عربستان سعودی با ایجاد اختلاف بین یمنی‌ها، به دنبال تقویت سیطره خود بر یمن و تحقق منافعشان هستند.

عضو شورای سیاسی انصارالله تداوم جنگ در یمن را به نفع آمریکا دانست و گفت که این جنگ زمانی متوقف خواهد شد که متجاوزان سعودی و اماراتی تهدید شوند. او گفت که همه درگیری‌ها در منطقه تنها با حل مسئله فلسطین و آزادی این بخش از منطقه اسلامی-عربی متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار