ترور اندیشه بهشتی دردآورتر از واقعه هفتم تیر است

اگر در هفتم تیر سال 1360 جسم شهید بهشتی را ترور کردند، در سی و نهمین سال شهادت این مجاهد نستوه شاهد ترور اندیشه او هستیم که دردآورتر است.
کد خبر: ۴۰۲۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰ - 27June 2020

ترور اندیشه بهشتی دردآورتر از واقعه هفتم تیر استگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌ـ رسول حسنی؛ این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی که «اجازه ندهید جای جلاد و شهید عوض شود»، مانند چراغ راه می‌درخشد؛ جمله‌ای که عبارتی کارآمد و استراتژیک و نقشه راه امروز و آینده همه ما بخصوص اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه است. در سال‌های ابتدایی دهه 60 چه روزهایی بر مردان و زنان انقلابی گذشت که اکنون هر کسی مدعی خون‌های ریخته شده آن سال‌هاست. عده‌ای آن را به نفع خود مصادره می‌کنند و عده‌ای نیز قربانیان آن سال‌ها مهدور دم و واجب القتل می‌دانند.

در پایان چهارمین دهه از عمر انقلاب اسلامی با وجود اسناد بی‌شمار در خصوص ترورها و آتش‌افروزی‌های منافقان هنوز برای بسیاری از مردم حقیقت امر روشن نیست و این به خاطر حجم تولیدات فرهنگی در قالب فیلم و کتاب و ... است که توسط معاندان تولید و عرضه می‌شود و به تبع آن با شبهه افکنی‌ها سعی دارند شهید را جلاد و جلاد را قهرمان ملی جلوه دهند. به دلیل کاهلی و کسالت روح برخی از هنرمندان و مدیران فرهنگی به بخشی از خواسته‌های خود نیز رسیده‌اند.

اینکه هر سال در روز هفتم تیر، با برنامه‌های فرمایشی و سفارشی یاد و نام شهید بهشتی و یاران شهیدش را گرامی بداریم در جای خود قابل احترام است. اما باید پرسید در طول سال برای ترور اندیشه بهشتی و بهشتی‌ها چه قدم مثبتی برداشته و چه کارهای قابل تاملی صورت داده‌ایم. این همه تغافل و سترونی در عمل ریشه در کجا دارد که هنوز یک اثر قابل دفاع در خصوص شهید بهشتی نداریم. شهیدی که به تعبیر امام راحل به‌تنهایی یک ملت بود. اما حتی یک فریم از تولیدات انبوه سینمایی سهم بهشتی شهید نشد.

«ترور سرچشمه» ساخته «محمدحسین مهدویان» تنها اثر مستندی در خصوص واقعه هفتم تیر است که باید فعلا به آن دل خوش کنیم و امید داشته باشیم که شاید بعدها آثار دیگری در این خصوص ساخته شود. «ترور سرچشمه» با همه ویژگی‌های مثبت آن اصل واقعه را مورد بررسی قرار داده است در حالی که آنچه اهمیت دارد واکاوی اندیشه شهید بهشتی است، امری که بدخواهان خارجی و منافقین داخلی به شدت از آن واهمه دارند.

چه بپذیریم و چه نپذیریم، ترور اندیشه بهشتی سال‌هاست که در دستور کار رسانه‌های معاند قرار دارد و به آرام و خاموش و بدون هیاهو در حال انجام آن هستند. ممکن است مستقیما نامی از این شهید مظلوم نیاورند اما آنچه که فعالان این رسانه‌ها انجام می‌دهند، که همان هدم هویت و ماهیت انقلاب است جز ترور اندیشه بهشتی‌ها چه معنایی دارد؟

برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی، تبیین مبانی آن بهترین اقدام موثر آن است که مراقب باشیم جای جلاد و شهید عوض نشود و این مهم جز به دست جبهه فرهنگی امکان‌پذیر نخواهد بود. هر چه تولیدات فرهنگی در این خصوص بیشتر شود، سبب رفع شبهات و آشکار شدن حقیقت خواهد شد. توسعه و صدور انقلاب اسلامی چندان هم امر پیچیده و ثقیلی نیست که نتوان به آن دست یافت کافی است که فعالان فرهنگی ما کمی دست از انفعال برداشته و سمت تولید محتوا و ضریب دادن به آنها پیش بروند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار