مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان:

جامعه دینی در مقابله با بیماری کرونا سنگ تمام گذاشت

حجت الاسلام سعید مهدوی امین گفت: گرچه در ایام شیوع بیماری کرونا بسیاری از مسائل و فرائض دینی تعطیل شد اما جامعه دینی در مقابله با این بیماری سنگ تمام گذاشت.
کد خبر: ۴۰۲۸۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ - 24June 2020

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «سعید مهدوی امین» مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان، امروز در نشست با فعالان فرهنگی شهرستان سلسله که در دفتر امام جمعه برگزار شد،  اظهار داشت: در ایام شروع کرونا بسیاری از گروه‌ها و اصناف حاضر به تعطیلی کسب و کارهای خود نبودند اما جامعه دینی بلافاصله با درک وضعیت موجود تمامی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی را تعطیل کرد و هنوز هم به شرایط پیش آمده و لزوم ادامه رعایت ها، پایبند است چرا که سلامت افراد جامعه بسیار اهمیت دارد. 

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بیماری کرونا بر جامعه عنوان کرد: لازمه شرایط موجود این است که با رعایت پروتکل های بهداشتی تغییرات فرهنگی در زندگی های خود ایجاد کنیم.

حجت الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: در جریان بیماری کرونا نشان داده شد که بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و مساجد تنها قابلیت مذهبی ندارند بلکه به کارگاه هایی برای تولید ماسک، لباس برای مدافعان سلامت و تهیه بسته های غذایی برای توزیع میان نیازمندان تبدیل شدند و ظرفیت فعالان مذهبی  در این بخش ها به کار گرفته شد. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان برگزاری رزمایش های مواسات و همدلی را مطلوب دانست و افزود: حضور روحانیون و فعالان فرهنگی و مذهبی در گندزدایی معابر و محله ها نشان از ظرفیت بالای این حوزه در شرایط بحرانی را داشت. 

حجت الاسلام مهدوی امین اظهار داشت: در ایام شیوع کرونا تمام فوتی های کرونایی با تجهیزات کامل و رعایت آداب غسل و کفن، به خاک سپرده شدند که این امر نشان از ظرفیت بالای حوزه دین دارد و بطور قطع  در تاریخ کشور ماندگار خواهد شد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار