صنعاء: آمریکا مسئول بحرانی شدن اوضاع بهداشتی یمن است

دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه آمریکا و عربستان سعودی مانع نرسیدن کشتی‌های حامل سوخت و غذا برای ملت یمن هستند، درباره احتمال وقوع فاجعه بهداشتی در یمن هشدار داد.
کد خبر: ۴۰۳۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ - 26June 2020

صنعاء: آمریکا مسئول بحرانی شدن اوضاع بهداشتی یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دولت نجات ملی یمن اتهام فرستاده ویژه سازمان ملل به این دولت در موضوع ورود کشتی‌های حامل سوخت و غذا به بندر الحدیده را تکذیب کرد.

«مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن امروز از دولت مستعفی منصور هادی و جنبش انصار الله خواست اجازه ورود کشتی‌ها به بندر الحدیده را بدهند و درآمد آن را برای پرداخت حقوق کارمندان این کشور به کار گیرند.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به اظهارات گریفیتس گفت: «ما به فرستاده ویژه سازمان ملل می‌گوییم که درهای بندر الحدیده باز است و کشتی‌های توقیف شده دارای مجوز از سمت خود شما هستند».

وی افزود: «کسی که مانع ورود کشتی‌ها به الحدیده می‌شود، نیروی دریایی ائتلاف آمریکا-انگلیس، سعودی و امارات است».

الحوثی خطاب به گریفیتس گفت: «شما باید با وزارت خارجه آمریکا تماس بگیرید و با آنها صحبت کنید، زیرا آنها در این قضیه اختیار دار هستند»

در همین حال وزارت بهداشت در دولت نجات ملی یمن هم درباره یک فاجعه بهداشتی بزرگ با نبود مشتقات نفتی هشدار داد.

شرکت نفت یمن، سازمان ملل و ائتلاف عربی را مسئول اوضاع پیش روی یمن با تعطیلی کامل بخش‌های حیاتی در نتیجه توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی خواند.

سازمان ملل متحد در جیبوتی مقر بازرسی و تأیید کالاهایی را دایر کرده است که به سمت بنادر تحت کنترل دولت نجات ملی یمن می‌رود تا اطمینان حاصل شود که تحریم سازمان ملل در زمینه تسلیحات نقض نشده است.

عربستان سعودی در راس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها