آمریکا علیه تعدادی از مقامات چینی محدودیت صدور روادید اعمال کرد

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه از محدودیت صدور روادید برای تعدادی از مقامات چینی به دلیل اقدامات اخیر پکن در هنگ‌کنگ خبر داد.
کد خبر: ۴۰۳۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ - 26June 2020

آمریکا علیه تعدادی از مقامات چینی محدودیت صدور روادید اعمال کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که آمریکا محدودیت‌های صدور روادید علیه تعدادی از مقامات حزب کمونیست چین اعمال خواهد کرد.

پامپئو دلیل اعمال این محدودیت‌ها را اقدامات اخیر چین درباره هنگ‌کنگ اعلام کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که مقامات کنونی و سابق چین به طور مستقیم مسئول تضعیف خودمختاری در هنگ‌کنگ بوده و به نقض حقوق بشر در مناطق شبه خودمختار در چین پرداخته‌اند که از ورود آمریکا به این مناطق خودداری شده است.

هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ تحت سیطره بریتانیا بوده است اما در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. این منطقه، دارای بیش از هفت میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم مالی در منطقه شرق آسیا و جهان به شمار می‌رود.

نهاد ارشد قانونگذاری در چین از برگزاری یک نشست سه روزه در پایان ماه جاری (ژوئن) خبر داده‌ که احتمال تصویب لایحه امنیت ملی برای هنگ‌کنگ در این نشست را افزایش می‌دهد.

مقامات چین به منظور تضمین امنیت هنگ کنگ، در تصویب این قانون مصمم بوده‌اند؛ آنها همچنین تاکید داشته‌اند سازمان‌هایی در هنگ‌کنگ تأسیس کنند تا در مواقع لزوم وظایف خود را انجام دهند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار