مدیر بنیاد «خاتم‌الاوصیا»:

«گام دوم» انقلاب با پشتیبانی جوانان انقلابی رقم می‌خورد

مدیرعامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (ص) با اشاره به انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری، جوان‌گرایی را زمینه‌ساز تحقق رسالت این نهاد در گام دوم انقلاب توصیف کرد.
کد خبر: ۴۰۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴ - 28June 2020

جهش در«حوزه هنری»/ «گام دوم»با پشتیبانی جوانان انقلابی رقم می‌خوردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سیداحمد عبودتیان مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا (ص) در گفت‌وگویی درباره انتصاب محمدمهدی دادمان به ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه یک فرد جوان به ریاست حوزه هنری نائل آمده است، باید بگویم که بیانیه «گام دوم» هم مستحضر به پشتیبانی جریان جوانان انقلابی است و یکی از نمونه‌های این جوانان، محمدمهدی دادمان است؛ یعنی جریان جوانان پیشرانی که با فضای انقلاب رشد کردند، فهم و درک کاملی از گام اول دارند و برای گام دوم عزم حرکت دارند. اتفاقاً همین جوانان هستند که مختصات گام دوم را بهتر از خیلی از افراد دیگر می‌دانند.

عبودتیان گفت: ابتدا باید بدانیم نفس گام برداشتن نیاز به یک انرژی و پویایی دارد و مستلزم این است که گام اول را خوب شناخته باشیم. محمدمهدی دادمان با توجه به سابقه‌ای که در حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی دارد، با رسالت حوزه هنری آشنا است. به طور کلی باید نیروسازی شود، جریان هنرمند انقلابی راه بیفتد و این امر مبتنی بر حرکت جدی حوزه هنری است.

این کارشناس فرهنگی تأکید کرد: آنچه که ما از حوزه هنری در دهه اول سراغ داریم این است که جریان اصلی بچه‌های انقلاب در سینما، ادبیات و حوزه‌های مختلف در آن رشد کردند. البته هرچند این سال‌ها حرکت‌های خوبی شده، ولی ما در اوج نیستیم. بنابراین نیاز بود که یک نیروی جوان به میدان بیاید و با توجه به شناخت اقتضائات، در این فضا کار کند.

وی افزود: طبق شناختی که دارم، محمدمهدی دادمان هم در حوزه ادبیات و هم در سینما تبحر و فهم دارد. برای مثال جریان «سفیر فیلم» که او به راه انداخت، امروز یک جریان زنده و پویای انقلابی است. در حوزه ادبیات هم که یکی از صاحب فکران است و او را با همین عنوان می‌شناسیم، از همین رو به نظرم عنصر لایق، پرانرژی و پرانگیزه‌ای برای ریاست حوزه هنری انتخاب شده است.

عبودتیان خاطرنشان کرد: نفس جوان‌گرایی باعث می‌شود که عناصر جوان، هم نگاه جوانانه داشته باشند هم بتوانند از دیگر جوانان به راحتی استفاده کنند. یعنی یک مدیر جوان این جرات را پیدا می‌کند که از چنین نیروهایی در بخش‌های مختلف استفاده کند. حرکتی که برادر عزیزم آقای مومنی شریف داشت، حرکت خیلی خوبی بود که باید آن را استمرار داد ولی برای گام دوم نیاز به جهش و نیروهایی داریم که بتوانند با انرژی جدی و تازه‌تری به کار بپردازند.

وی در پایان گفت: وقتی نیروی جوانی به کاری منصوب می‌شود حضورش باعث می‌شود نیروهای دیگر هم در فضای جوانانه انتخاب شوند و حرکت پرشتاب‌تر و پرانرژی‌تر را رقم بزنند. این جوان‌گرایی موضوعیت دارد چون این نیروی جوان شجاع، نترس پرکار و پرانگیزه است، این مؤلفه‌ها باعث جهش می‌شود.

محمدمهدی دادمان با حکم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به ریاست حوزه هنری منصوب شده است. آیین معارفه این مدیر جوان تا ساعتی دیگر در حوزه هنری برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار