فرماندار نیویورک:

دولت ترامپ نمی‌خواهد حقیقت را درباره کرونا به مردم آمریکا بگوید

فرماندار ایالت نیویورک روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که دولت ترامپ نمی‌خواهد به مردم آمریکا حقیقت را درباره شیوع ویروس کرونا بگوید.
کد خبر: ۴۰۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ - 28June 2020

دولت ترامپ نمی‌خواهد حقیقت را درباره کرونا به مردم آمریکا بگویدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «آندریو کوومو» فرماندار ایالت نیویورک روز یکشنبه گفت که دولت ترامپ همچنان به انکار خود درباره شیوع ویروس کرونا ادامه می‌دهند.

وی که با شبکه خبری «ان‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، گفت: «اگر شما به آن چیزی که وزیر خدمات بهداشتی و درمانی می‌گوید گوش فرا دهید،‌ اگر شما به چیزی که رئیس جمهور می‌گوید گوش دهید و اگر به کنفرانس‌های خبری کاخ سفید گوش کنید،‌ آنها همان چیزی را می‌گویند که سه ماه پیش می‌گفتند. آنها اساس مشکل را انکار می‌کنند. آنها نمی‌خواهند به مردم آمریکا حقیقت را بگویند.»

فرماندار نیویورک اضافه کرد که افزایش شیوع ویروس کرونا در جنوب و غرب آمریکا بخشی از موج دوم شیوع ویروس کرونا نبوده بلکه ادامه موج نخست این همه‌گیری است.

وی افزود: «تلاش‌ها برای متوقف کردن موج نخست شیوع ویروس کرونا در کشور با شکست مواجه شد.»

آندریو کوومو در ادامه این مصاحبه گفت: «این یک ویروس است و به سیاست‌ها جوابی نمی‌دهد. شما نمی‌توانید علیه آن توئیت کنید بلکه باید به درمان آن بپردازید و ما هرگز آن را انجام ندادیم.»

روند افزایشی مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در ایالات متحده همچنان ادامه دارد و این در حالی است که بخش گسترده‌ای از افکار عمومی و همچنین سیاسیون آمریکا واکنش دیرهنگام کاخ سفید به شیوع این بیماری را عامل آن می‌دانند.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع، ۴۳ هزار و ۵۸۱ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز ۵۱۲ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این رئیس مؤسسه بهداشت جهانی دانشگاه هاروارد پیش‌بینی کرد که تعداد قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ظرف سه ماه آینده و تا ماه سپتامبر به ۲۰۰ هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار