نیروهای کُرد، ترکیه را به ایجاد پایگاه نظامی در عراق متهم می کنند

گروه‌های شبه نظامی کُرد دولت ترکیه را متهم می‌کنند که در راستای اجرای بخشی از عملیات تهاجمی خود علیه اعضای حزب کارگر کردستان (پ ک ک) پایگاه‌های نظامی در شمال عراق برپا کرده است.
کد خبر: ۴۰۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ - 28June 2020

نیروهای کُرد، ترکیه را به ایجاد پایگاه نظامی در عراق متهم می کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شبکه العربیه روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد که گروه‌های شبه نظامی کُرد دولت آنکارا را به برپایی پایگاه‌های نظامی در شمال عراق متهم کرده است.

به گفته این گروه‌های شبه نظامی، برپایی این پایگاه‌های نظامی بخشی از عملیات تهاجمی ترکیه علیه اعضای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) است.

شبکه العربیه به نقل از سخنگوی یک گروه شبه نظامی کُرد اعلام کرد که نیرو‌های ترکیه در قالب عملیات «پنجه ببر» در حال حاضر به ۲۵ مایلی داخل خاک عراق نفوذ کرده اند و تجاوز ترکیه به خاک عراق را نقض حاکمیت این کشور خواند.

وزارت دفاع ملی ترکیه روز جمعه در گزارشی اعلام کرد که یک تن از نیرو‌های نظامی این کشور در درگیری با عناصر پ ک ک در شمال عراق کشته شده است. در واقع، نیرو‌های ویژه و اضافی ترکیه روز ۲۱ ژوئن به منطقه اعزام شدند.

آنکارا حزب کارگر کردستان (پ ک ک) را یک سازمان تروریستی می‌داند و عملیات تهاجمی علیه این گروه‌های شبه نظامی را در اواسط ماه ژوئن آغاز کرد. در همین ارتباط، وزارت امور خارجه عراق تاکنون در اعتراض به آنچه که عراق نقض حاکمیت این کشور می‌دهد، دو یادداشت اعتراضی برای سفیر ترکیه در بغداد تحویل داده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار