محمود تاری:

برگزاری هر چه بهتر جشن های مذهبی با برنامه ریزی

در مورد برگزاری مجالس جشن و شادی آسیب شناسی صورت گرفته و مشکلات شناسایی شده است اما متاسفانه هنوز مرحله آسیب زدایی اجرا نشده و نواقص برطرف نشده است
کد خبر: ۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶ - 12June 2013

برگزاری هر چه بهتر جشن های مذهبی با برنامه ریزی

محمود تاری درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در بعضی از برنامه هایی که در زمان گذشته اجرا می شده دوستان مداح آخر مولودی یا جشن را وصل می کردند به کربلا و با روضه ای که می خواندند یک گریه ای هم از حضار می گرفتند اما خدا را شکر در حال حاضر با توصیه هایی که مقام معظم رهبری در این زمینه داشتند دیگر از اینگونه اتفاقها در جشن ها  نمی افتد. شاید در بعضی از مجالس که مداح آن قدیمی است و طبق سبک قدیم کار می کند این اتفاق بیافتد اما در مجالسی که مداح آن از بچه های امروزی است تقریبا محال است که چنین اتفاقی بیافتد.

مداح اهل بیت(ع) افزود: درقدیم مجالسی برگزار می شدکه در آن به بهانه حمایت از ائمه اطهار (ع) به برخی از بزرگان فلان مکتب ناسزاهایی گفته می شد که خدا را شکر جلوی برگزاری این مجالس گرفته شد. برگزاری این مجالس به طور کل غلط است و توسط هر کسی که صورت می گرفته نادرست و نابجا بوده چرا که ائمه ما را توصیه کردند به برادری و برابری و پرهیز از نفاق و دشمنی و تفرقه وما به عنوان بچه مسلمانهای شیعه وظیفه داریم به توصیه های ائمه اطهار گوش دهیم و آنها را به اجرا بگذاریم.

وی تصریح کرد: در مورد برگزاری مجالس جشن و شادی آسیب شناسی صورت گرفته و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد شناسایی شده است اما متاسفانه هنوز مرحله آسیب زدایی اجرا نشده و نواقص برطرف نشده است، ما هنوز نمی دانیم که برای برگزاری هر چه بهتر جشن هایی که مربوط به ائمه اطهار است باید چه کنیم و چه اقداماتی را باید انجام دهیم!

تاری اظهار داشت: ما توقع داریم که  شب تولد ائمه اطهار (ع) تغییر و تحولی چشم گیر در فضای مسجد به وجود بیاورند و با چراغانی کردن مسجد و نصب پرچم و تزیینات دیگر فضای مسجد را به سمتی سوق دهند که هر بیننده ای متوجه شود که قرار است در مسجد مراسم جشن برگزار شود اما در بسیاری از مساجد این اتفاق نمی افتد، بعضی از مساجد می گویند بودجه نداریم و بعضی هم بودجه دارند اما برگزار نمی کنند.

مداح اهل بیت (ع) تاکید کرد: توقع دیگر ما این است که امامان جماعت با مردم صحبت کنند و با صحبت کردن این فرهنگ را در بین مردم به وجود بیاورند که نوع پوشش آنها درشب های اعیاد با دیگر شبها فرق کند. البته این نکات در بعضی از جاها مثل مهدیه تهران به خوبی انجام می شود و امیدواریم که در بقیه مساجد هم انجام پذیرد.     

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار