نماینده ولی فقیه در مازندران:

مسئولین در مبارزه با فساد با قاطعیت عمل کنند

آیت‌الله «محمدباقر محمدی‌لائینی» گفت: از مسئولین قضایی می‌خواهیم در مبارزه با فساد و قطع دست مفسدین با قاطعیت به راه‌شان ادامه بدهند.
کد خبر: ۴۰۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ - 03July 2020

مسئولیت در مبارزه با فساد با قاطعیت عمل کنند / ضرورت بکارگیری قلم در راستای ترویج فرهنگ شهادتبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته مرکز استان تقوا را بهترین وسیله برای رضایت امامان و نزدیکی به خدا دانست و اظهار داشت: توبه از گناه، واجب فوری است و کسی که از گناه توبه نکند هم به خود و هم به جامعه ظلم می‌کند.

وی افزود: به اعمال صالح بپردازید و رابطه با خدا را اصلاح کنید تا به سعادت برسید.

امام جمعه ساری گفت: ایمان انجام واجبات و ترک از حرام است و باید در عمل به واجبات اهمیت بدهیم و از حرام دیدنی، شنیداری، گفتنی و خوردنی اجتناب کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن روز قلم تصریح کرد: باید از قلم و نعمت قلم در راستای تحکیم ولایت و محبت به اهل بیت و تقویت انقلاب اسلامی و ترویج آرمان شهدا و تقویت آثار بابرکت قاطبه خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثاگران استفاده کنیم.

این مسئول، سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران توسط ناوهای آمریکایی را یک قلم از جنایت‌های آمریکا عنوان کرد و با بیان اینکه در دوشنبه آینده میزبان دو شهید خان‌طومان هستیم، گفت: شهادت این شهدا نیز نتیجه شرارت و ظلم استکبار جهانی و آمریکا است.

وی با عنوان اینکه مراسم تشییع این شهدا باید متناسب با شرایط کرونایی برگزار بشود، خاطرنشان کرد: یکی از چیزهایی که روح شهدا را شاد می‌کند روحیه آمریکا ستیزی و استکبارستیزی است.

محمدی لائینی با بیان اینکه شرایط برخی از استان‌ها به سمت نارنجی و قرمز شدن پیش می‌رود برلزوم رعایت اصول بهداشتی تأکید کرد و گفت: همچنین پرهیز از تجمعات، فاصله اجتماعی و زدن ماسک باید جدی گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به افسارگسیختگی فرهنگی و اقتصادی تصریح کرد: باندها و تشکل‌های زیرزمینی در حال ساماندهی و مهندسی هستند و باید با آنها برخورد شود.

وی با اشاره به بی‌حجابی و بدحجابی در ادارات گفت: توصیه در راستای حجاب باید در سازمان‌ها و خانواده‌ها در اولویت قرار بگیرد و با زبان نصیحت و راهنمایی در صحنه فرهنگی باید آتش به اختیار عمل کنیم و برای ترویج حجاب اقدام کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به تولید ماسک توسط گروه‌های جهادی در ایام کرونا، خواستار راه اندازی خط تولید مانتوهای اسلامی توسط این گروه‌ها شد.

وی خودنظارتی را راه مقابله با افسارگسیختگی اقتصادی دانست و افزود: باید اصناف و بازار را نظارت کنیم که نرخ‌ها بی‌حساب و کتاب رشد نکند و دولت نیز با پرداخت سوبسید و یارانه به برخی اصناف افسارگسختگی اقتصادی را به شیوه‌های درست مهار کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را جدی بگیریم امر به معروف زبانی را امر واجب برشمرد.

وی با بیان اینکه دست‌های آلوده به ویروس کرونا و فساد وجه اشتراکی دارند که به شدت واگیردار هستند و اگر با فساد مبارزه نشود گسترش پیدا می‌کند، گفت: دست‌های آلوده به کرونا را با شستن تمیز می‌شوند اما دست‌های فساد باید قطع شود و از مسئولین قضایی می‌خواهیم در مبارزه با فساد و قطع دست مفسدین با قاطعیت به راه‌شان ادامه بدهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار