برگزاری نشست حلقه‌های علمی مرکز شهید «الله دادی» بسیج اساتید + تصاویر

نشست حلقه‌های علمی مرکز شهید «الله دادی» بسیج اساتید استان یزذ، با حضور فرمانده سپاه الغدیر و جانشین فرمانده سپاه استان در امور اقشار بسیج برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲ - 05July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، جلسه حلقه‌های علمی با سردار «پورشمسی» فرمانده سپاه الغدیر و سرهنگ «رحیمی‌پور» در سالن «دهقانی» دانشگاه یزد برگزار شد.

در این جلسه پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم، «ابویی» رئیس بسیج اساتید استان و «ایرانمنش» مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه یزد، ضمن خیر مقدم خدمت حاضرین نکاتی را در رابطه با حلقه های علمی ارائه کردند.

«بلور فروش» استاد دانشگاه فنی امام علی (ع) و مدیر حلقه علمی پردازش داده‌ها به ارائه گزارش فعالیت‌های حلقه علمی تحت مدیریت خود پرداخت. وی ضمن اشاره به تألیف دو جلد کتاب با توجه به سابقه فعالیت‌ها به ظرفیت‌های حلقه در رفع نیازهای پژوهشی در حوزه رایانه تاکید کرد.

در ادامه این نشست «حاجی صفری» عضو هیئت علمی دانشگاه فنی امام علی (ع) و مدیر حلقه علمی تجاری سازی در مهندسی برق به ارائه توضیحات در زمینه توانمندی‌های این حلقه و نمونه‌هایی از طرح‌های انجام شده در قالب دانشجویان مرتبط با حلقه پرداخت.

سخنران بعدی  این برنامه «مریم نیری» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و مدیر حلقه نانو الکترونیک بود. وی ضمن معرفی حوزه فعالیت نانوالکترونیک و اشاره به بدیع و کاربردی بودن این حوزه از مشکلات کمبود امکانات و آزمایشگاه برای انجام آزمایش‌های مورد نظر گلایه کرد و آمادگی حلقه را برای همکاری در پژوهش‌های مرتبط با موضوع فعالیت اعلام داشت.

در ادامه «لیلا غلامزاده» عضو هیئت علمی فیزیک هسته‌ای دانشگاه یزد و مدیر حلقه علمی حفاظت در برابر پرتو به شرح فعالیت‌های این حلقه علمی پرداخت. انجام چند پروژه پژوهشی در زمینه تولید کامپوزیت‌ها و پارچه‌های محافظ در برابر پرتو ایکس از جمله موفقیت‌های این حلقه بود. ایشان همچنین سیار بودن نیروی انسانی و نداشتن آزمایشگاه را از جمله چالش‌های پیش روی فعالیت حلقه‌ها ذکر کردند.

دکتر «نوید نصیری زاده» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد یزد و مدیر حلقه نانوبیوتکنولوژی سخنران بعدی مراسم بود. وی به موضوعات متعدد مرتبط با حلقه علمی نانو بیوتکنولوژی از جمله تسیس چندین شرکت دانش بنیان و تولید و تجاری سازی محصولات در زمینه مواد ضد عفونی کننده و همچنین تجاری سازی نمونه خاصی از محصولات کشاورزی هیدروپونیک اشاره کرد و رایزنی و ایجاد و توسعه بازار در زمینه ‌محصولات تولید شده را از جمله مهمترین نیازهای ادامه فعالیت حلقه ذکر کرد.

پس از آن با پخش نماهنگی از حرم مطهر رضوی فضای جلسه معطر گردید.

پس از آن سرکار خانم دکتر «مریم پارسائیان» عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور و دبیر حلقه علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی به معرفی حلقه علمی خود پرداخت و ضمن اشاره به چالش های پیش روی حلقه و نوسانات رخ داده اشاره ای به برنامه های پیش روی حلقه نمود.

دکتر «محمد ترکاشوند» عضو هیئت علمی دانشگاه یزد و مدیر حلقه علمی تحولات جمعیت و پیامدهای آن سخنران بعدی مراسم بود که ضمن معرفی حلقه علمی تحت مدیریت خود از برخورد غیر تخصصی در زمینه مسأله جمعیت و لزوم تدوین مسیر اصلاح تحولات جمعیت بر مبنای منابع علمی و کمی مطالعات علمی در این زمینه در استان گلایه کرد. وی محدودیت های مالی ارگان‌ها را از جمله موانع سرعت پژوهش در این زمینه دانست.

آخرین سخنران جلسه به عنوان مدیر حلقه دکتر سید «علی المدرسی» عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و مدیر حلقه علمی سنجش از دور بود. وی ضمن اشاره به قابلیت سنجش از دور در جمع آوری اطلاعات در زمینه‌های کشاورزی، معادن و سایر تحولات در بازه‌های زمانی در مقیاس بزرگ این داده‌ها را برای مدیریت کلان استان بسیار مناسب و ضروری دانست.

در انتها دکتر «حکیمی» مدیر مرکز پژوهش‌های شهید الله دادی ضمن جمع بندی مباحث مربوط به حلقه های علمی واگذاری داوری و نظارت بر اجرای پروژه‌های سازمان بسیج علمی و فناوری به مرکز پژوهش‌های راهبردی شهید الله دادی را به عنوان درخواست اصلی از فرماندهی محترم سپاه ذکر کرد. همچنین تقاضا نمود روابط عمومی سپاه یزد در پوشش رسانه ای محتوای تولیدی کارگروه های تخصصی مرکز شهید الله دادی موثر تر اقدام نماید و به ویژه در دهمین سالگرد تأسیس مرکز شهید الله دادی انعکاس رسانه‌ای برنامه را به طور کامل به عهده بگیرد.

در نهایت سردار «پورشمسی» فرمانده محترم سپاه الغدیر نکاتی در زمینه ظرفیت‌های موجود علمی مجموعه در حوزه‌های نظامی و غیرنظامی بیان نمود و بر لزوم تبیین مبانی فکری انقلاب و مقایسه آن با مدل‌های آمریکایی تاکید کرد. به عنوان نمونه به هفته حقوق بشر آمریکایی و ضرورت تولید محتوا در چنین مناسبت‌هایی اشاره نمود.

در نهایت احکام تعدادی از همکاران بسیج اساتید تقدیم شد. بر اساس این احکام دکتر «نقدی» به عنوان مسئول کانون دانشگاه فنی شهید بهشتی اردکان معرفی گردید و از خدمات استاد «ولی دهقانپور» در مدت مسئولیت در این پست تقدیر به عمل آمد.

همچنین آقای دکتر «ابوالفضل صفایی، دکتر دهقانی، دکتر شمع‌ریزی، دکتر فائزی و مهندس حاجی صفری» به ترتیب به عنوان مسئول حلقه های علمی استان و عضو شورای مرکز شهید الله دادی، مسئول پیگیری امور مربوط به کارگروه های تخصصی و عضو شورای مرکز شهید الله دادی، نماینده معاونین بسیج اساتید استان در مرکز شهید الله دادی و عضو شورای مرکز شهید الله دادی، نماینده شورای کانون های بسیج اساتید دانشگاه های استان و عضو شورای مرکز شهید الله‌دادی و نماینده شورای کانون های بسیج اساتید دانشگاه‌های استان و عضو شورای مرکز شهید الله‌دادی معرفی شدند و جلسه با ذکر صلوات پایان یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار